Friday, May 7, 2010

Sambungan Cerita &*%$#@)!!!$#%&

ermmm .. sebenarnya patutnya abeskan en3 mistik semalam tapi xpe pagi nih fresh lagi ingatan semalam so, aku terus jump ke sambungan cerita menyakitkan ati aritu. wah wah wah ingatkan aku saje selalu dapat masalah macam ni, rupernye si dayah pon lebey kureng jers nasibnya ngan aku. thanks dayah atas pandangan ko tue, sebab aku rase aku nih dah xde perasaan sebab dah xde rase apa. kalo dulu aku memang xleh terima jenis2 lelaki macam papa ni, tapi sekarang macam x tau nak cakap apa.

semalam aku tekad, yer aku sangat tekad. maybe sebab terpengaruh dengan cerita AdaMaya kat TB3 suku yang senang2 nak mintak cerai kat laki, so aku pon terus amek keputusan NEKAD. lepas kejadian tu, esoknya aku sempat keluarkan gambar2 tu dari wallet papa. pelik, dah kantoi selamba badak jers still simpan gambo tue. nih musti nak buktikan kat aku yang gambo tu memang gambo lama. so, aku cilok gambar2 tue, simpan. xde plak dia tanye pasal gambar2 tu lepas tu. yerlar, kata lar kalau dia still jumpa perempuan2 itu, mesti dah standby nak letak kat frontpage wallet dia kan. nak tunjuk loving lar sangat kat pompuan2 tu kan. tapi, nih xde sebarang pertanyaan. so, hari berlalu macam biasa, dia call macam biasa, cakap macam biasa, macam x ada apa2 pernah berlaku. then, malam tadi, aku pon tengok lar gambar2 tue. yang gambo minah pakai tudung gambo passport tue memang betul pon gambo lama. sebab keadaan kertas tu masa memula aku tengok aku x perasan gambar lama. kan kertas gambar lama ngan gambar sekarang lainkan. sekarang nipis sket. tu yang aku perasan lar. so, macam OK. lepas tu tengok lagi satu. gambar dia ngan aweks tue. eh eh ni gamba baru nie. dalam this year jugak sebab aku kenal sangat spec yang dia pakai tu spec yg baru sebab yang lama kaler biru. terus darah mendidih sampai ke kepala. dan aku memang perati betul2 gambar tu. muka dia nampak ceria dan bahagia. yer, sangat bahagia. so, lepas berpikir, termenung, bertafakur kat balcony dalam lebih kurang seploh menet, aku dah ada keputusan. so, lepas tu sambil tengok tv sambil tunggu dia call. bila dah malam tue, dia call, apelagi aku pon meneruskan niatku yang suci murni tu. berikut adalah perbualan kami (ayat skema x hengatnyer....) :

papa : kenapa mama x tido lagi. kan dah lewat nie.
aku : kejap lagi lepas cerita ni habis, i tido lar. u x balik umah lagi, u nak balik bila ni? 
papa : kejap lagi papa balik.
aku : u, bz ke skang?
papa : bz lar sikit. kenapa?
aku : u penat ke?
papa : x sangat. kenapa?
aku : kalau u bz ngan penat xper lar. cuma ada benda i nak cakap kat u. kalau u penat lenkali lar i cakap.
papa : xper. boleh jer cakap. cakap lar u nak cakap apa?
aku : xperlar.
papa : cakaplaaaa ...
diam beberapa saat. saja nak buat kesan dramatik. muwahahahaha.
aku : i rasa better kita break lar.
senyap sesenyap senyapnya.
aku : u?
papa : aaa. apa u ni? jangan cakap yang bukan2 lar.
aku : i rase i sayangkan u, so i rase i nak u bahagia. i tengok gambar u tu, u bahagia sangat. i rasa kalau u bahagia i bahagia. lagipun i xde ape2 dah. kita break jer lar ... (pergh susun ayat sikit x hengat!!!)
papa : i xnak cakap pasal nie. ok lar i nak letak phone. i xnak cakap dah dengan u kalau u cakap pasal benda ni.
aku : tapi ni untuk kebahagiaan u. (sambil urut dada lega sebab dia x setuju .. kehkehkeh)
papa : u, zaman sekarang, kita kene cari kebahagiaan diri sendiri. x payah nak bahagiakan orang. (apa punyer ayat daaa?)
aku : yerlar ni untuk u lar ni.
papa : dah dah i xnak cakap dah pasal ni. u jangan nak cakap yang bukan2 lar.

WTH!!!... dia sedar x aku nak mintak break?
dia sedar x aku nak bercerai belum nikah ngan dia?
dia sedar x apa yang aku cakap tu bukan benda remeh?
dia sedar x apa yang aku nak tu bukan benda yang boleh dia ignore macam ignore bila aku tanya benda2 yg lepas tu?
dia sedar x?
dia sedar x?

haaa. macam mane korang rase kalo korang kat tempat aku? dia macam Adam yang buat bodo si Maya cakap ape pon cuma kali ni bezanya si Fariz yang curang tapi si Nana yang baik hati, setia, jujur bla bla bla.
so, aku yang blur nih sampai skang x pasti apa kesudahn cerita kitorang ni. yang pasti korang akan muak baca arini aku tulis kami enjoy, esok kami gaduh sebab dia kantoi, lusa kami gembira, tulat kami gaduh balik, dan benda tu akan berterusan. sampai bila aku pon x tau.

errrmmmm .....

No comments: