Wednesday, May 19, 2010

Mock Test @ Melaka

last weekend aku terbabit dalam DRC Mock Test kat Melaka. dapat bilik kene tido sane. herm. yang pergi sume bukan geng haku. memang buhsan. last week plak no hp aku sudah kene kick sama itu celcom. ek elleh belagak, siap terminate no aku tue. xpe2 hang yg rugi xder customer cam haku. keh keh keh. masa tu plak aku ala2 tengah kering kan, so aku x bape excited arr nak stay sebab selalu kalo outstation confirm lar haku bayo dulu baru claim kan. aku pon x menanye orang pasal bilik tue. boss cakap tunggu dia call baru pi sebab nak buat macam betul2 bile kejadian tu berlaku. so, xde time yang ditetapkan tapi sabtu tu pagi aku dah standby lar. petang jumaat pi beli no baru. maxis ler sebab bleh call papa murah. lepas tu petang tu aku email bos no baru aku tanpa inform dia aku dah tuko no baru. dengan perasan lar kan sangat boss aku tengok email aku petang tue. rerupernyer dia bz sangat sampai x tertengok email aku.

pagi tu, bangun tengok tepon xde missed call pon. ok. aku rilex lagi. papa dah sibuk tanye, keje ke x, sebab dia nak hantar kete dia, sebab aku nak bawak kete dia sebab kete aku x servis lagik. aku tunggu punyer tunggu xde call, sampai lar pkl 11 lebih, aku dapat rase macam derang x dapat no baru aku. aku sms boss bagitahu no baru. terus dia call.

boss : n***. saya dah kat melaka dah. call awak x dapat.
aku : tue lar, saya tunggu dari pagi en. m****** x tepon2. kan saya dah email no baru saya. saya dah agak dah, en. m****** x bace email nie. so, cane nie?
boss : aku pegi jer lar sekarang. tapi dah ade yang dah sampai sini dah. xper awak gerak sekarang.
aku : sekarang?
boss : haa. sekarang lar? awak tengah buat apa?
aku : baru bangun tido. ok lar saya gerak sekang.

so, aku mandi2 kelamkabut kemas apa yang patut. standby 2, 3 helai baju kalau2 kene tido kan. harus lar toiletries hanya berus gigi, ubat gigi ngan alat mekap jer yang aku bawak. seb baik sempat capai roll on perfume.
lepas tu aku pon pi ngan kete papa. papa pulak petang tu pi kuantan. seb baik minyak memang dah full + duit belanja + topup touch n go. tapi siap ade ayat 'kang u dapat claim, u bagik kat i' punyer lar x ikhlas ayat tu kan. tapi cam biase, aku claim, biler dapat aku senyap. muwahahaha.

kalut sampai lupe nak set mileage. ikut toll jalan duta sebab papa cakap x lalu jem kl. tapi rupernyer lagik jauh. 1 jam setengah baru sampai. masa aku sampai derang tengah test prob kat cawangan, so itu kijer bebudak network, akunyer part blom lagi. mas tu plak mase orang makan. pergh langkah kanan. boss soh makan dulu. best. sampai2 terus makan. masa memula nak sampai aku sesat di depan opis sendiri sebab xde signboard langsung. sebab 1st time pi. jalan ke sana senang cume opis xtau mane satu. last2 aku tengok ade banyak kete, tu lar kot. seb baik betul. sampai2 si ro**** dah membebel 'haa lambat. orang dah abes test dah. ko dah bleh balik semula'. cet. 'eish aku special. memang kene datang lambat' muwahahaah.
ding dong ding dong last2 akunyer part kene sambung esok. derang cakap kalo nak balik aritu boleh, cume kene buat part aku lepas pukul 6 lepas settle job2 yang lain. lepas tu, lepas derang sibuk pass bilik sume kat sesama derang, aku dapat tau bilik memang dah bayar, tinggal duduk jer sebab vendor dah settlekan semua. apalagi, akupon gedix arr nak stay tanpa menyedari aku kene stay sensorang!!!!. yer, akukan penakut lagi lar nak dok hotel sensorang. sms cik mimie ngan sikin ajak joint. tapi dah terlambat sebab cik mimie dah sampai seremban. so, ken lar aku beranikan diri. terkebil2 sampai pukul 3 pagi baru tido.

nih gambar bilik hotel aku stay. Malacca Straits Hotel. memang area town melaka. belakang dah dataran pahlawan tue. bleh jalan kaki dari hotel. ratenya mahal gak. bilik aku nih ratenya RM200++. padehal keadaan hotel nih biaser2 jers. kawasan jajahan ali rustam nih memang mahal banget!!!


keadaan bilik boleh tahan cantek gaks.




tu jer barang yang haku bawak


toilettries nyer

hotel ni ok bagi aku cumer breakfast macam hampeh. aku penah duduk hotel yang regenya RM100++ tapi aku still bleh berulang alik amek makanan tapi hotel nie, makanan dia sumpah x sedap + x variety. aku cume amek masa makan 5 minit saje tanpa mengulang. aku ulang ayat. tanpa mengulang + makan pon abes. amat jauh sekali perangai aku kalo makan buffet akan amek masa sebab berulang alik amek makan. maybe dia memang x pentingkan makanan kots sebab selalu orang datang melaka derang dah ade hot spot untuk makan.

1 comment:

hied said...

apa nombor anda???