Wednesday, May 5, 2010

Peristiwa Semalam

Yang.. Coba kau jujur padaku
Yang.. Foto siapa di dompetmu
Yang… Kok kamu diam begitu
Sayang jawab atau aku pergi sayang

Aku tak mau bicara
Sebelum kau cerita semua
Apa maumu, siapa dirinya
Tak betah bila ada yang lain
Jangan hubungi ku lagi
Ini bisa jadi yang terakhir
Aku ngerti kamu
Kau tak ngerti aku
Sekarang atau tak selamanya

Yang.. Jangan kira ku tak tahu
Yang.. Tak mudah kau bodohi ku
Yang… Tolong dengarkanlah aku
Tapi sayang
Masih pantaskah kau kupanggil sayang

Salahmu mau bicara
Dan ku akan cerita semua
Apa mauku, siapa dirinya
Karna memang tak ada yang lain
Terus hubungiku lagi
Jangan bilang ini yang terakhir
Aku ngerti kamu
Kamu ngerti aku
Aku sayang kamu selamanya

 
 
begini rupenyer lirik sebenar lagu nie. salu aku nyanyi ikot sedap molot jers bile dengar kat radio. baru cakap kat papa aritu 'ni fav song kak ida'. tetiba tup tup kene batang idong sendiri plak. grrrrr.
semalam masa nak cilok duit (kepada para gf/wife/fiancee sila ikut teladan saya ini) dari wallet papa tetiba tergerak nak tengok club card dia. so, tengah tengok2 tetiba nampak ada teselit 1 keping gambo awek. pastu aper lagi terus aku selongkar 1 wallet. jumpe lagi sekeping gambar tapi print out biase gambo papa ngan aweks lain plak. ini memang boleh mendatangkan gaduh nie. pastu yang gambo passport tu awek pakai tudung plak tu. ek elleh. lepas tu tengok x cun pon awekz2 tue. masa tu entah kenapa aku x rasa marah x rasa sedih. kenapa ehk?
 
adakah sebab aku dah lali dengan pangai dia @
aku dah xde perasaan kat dia @
aku nih dah kene mandrem @
aku ni sayang sangat x bertempat kat dia @
aku memang penyabar amat orangnya
 
ermm. jawapan yang tepat aku rase adalah jawapan yang terakhir. muwahahaha. see see. aku still bleh gelak. maksud aku, aku xde perasaan apa2 masa tu, aku xde macam tangan menggigil ker, ape ker. pelikkan. tapi lepas tu bersoal jawab gak la kan. tapi ape yang aku dapat rasekan skang adalah kemarahan aku bukanlah pada faktor dia curang ker ade pompuan simpanan ke ape, tapi sebab yang buat aku marah adalah kenapa perempuan2 tu x cunzzz tahap dewa. aku rase sunggoh terhena okay. at least kalo nak main kayu 3 tu, kalo aku tengok gambo cunzzz macam lisa surihani ker, jasmin hamid ker, dian sastrawodoyo (sila jangan marah kalo silap eja) ker, paling koman pon macam diana danielle ker, sejuk sket ati aku nie. huuhu. nie setakat muka + - / x macam muke x siap macam aku jers. nih boleh mendatangkan kemarahan nie. yer, sekelip mata aku bleh bertuko ijo.
 
then aku pon apelagi trus arr tanye. macam biase penafian akan berlaku. gamba lama lar, xde ape2 lar, aku yang suke check macam2 lar .. bla bla bla .... cume best sket jers aku nie kalo part lakonan memang idop beb. tetiba bleh nangis2 bile gaduh tue. padehal ati x sedih pon. keh keh keh. lepas tu malam semalam pon dia buat xtau jer. bleh datang makan jers tapi xde sebarang explanation. dia cakap aku yang fikir bukan2. FINE. lepas tu buat bodo jers tengok aku merajuk. maybe relationship yang terlalu lama dan terlalu dekat buat dia fikir bende ni semua remeh. padehal jiwa aku still macam jiwa remaja bercinta gituh. cuma ape yang aku puas ati kalo dah ade orang lain naper susah sangat nak lepaskan aku? aku dah x kesah kot. cume aku x nak lar aku yg mintak sebab salu kalo aku mintak nanti aku nyesal sebab aku memang salu menyesal lepas buat sesuatu + aku x standby backup lagi. muwahahaha. yer lar, kalo dah dapat yg lebih baik, buat per simpan aku nie. aku pon x faham.


 
kalo dulu aku selalu berangan macam cinderela, snow white, bla bla bla pasal donia percintaan nie. maksudnya kalo cinta tu nak sampai jumpe kat syurga balik lar. macam lagu yusry. sanggup tunggu depan pintu syurga kalo masuk syurga sebab nak jumpa pompuan tu balik. yer, aku sampai cakap kalo kat syurga nanti aku nak jumpa dia jugak, xnak bidadara (nih mase budget masuk syurga arr .. huhu .. harus aku kene gi kelas baiki akidah kalo orang pejabat agama baca nih!!!). sebab aku macam pernah dengar sorang ustaz cakap kalo orang tu berbini 2, dia akan jumpe bini ke2 kat syurga sebab yang pertama dah x kire. cume aku x pasti yg ni aku dengar betul @ dalam mimpi. dulu bila cakap kat kak ida, dia cakap 'ala, xyah lar nak jumpa derang kat syurga nana, ntah2 buat penat jer tunggu, dia x masuk2 syurga tu'. hahaha. ayat kak ida memang selalu sadis. yer, aku memang poyo yer. tapi semalam lepas dah x rase ape2 lepas tu borak2 ngan opismate dapat lagi 1 info yang akhirnya menyedarkan aku. 'kalau kita mati, kita jangan marah kalo sidia carik lain. masa tu kita dah x ingat dah pasal donia, tengah berbahagia kat bawah tu, tu pon kalo x sibuk kene seksa. lepas tu kat syurga nanti berduyun2 bidadara2, xde masa nak ingat laki yang kat donia dulu'. yer lar, aku baru sedar. our life, our journey semua akan datang kembali ke DIA. orang2 sekeling cuma pelakon2 tambahan jers. yer, skang aku insap. xperlar, kalo x dapat kebahagiaan didunia macam orang lain. let it be. di sana mungkin bahagia menanti kita. (ini adalah kata2 dari orang yang dah frust dengan idopnye, harap maklum).

p/s : cet! siap ade pesanan penaja. sila baca ayat2 tentang syurga tu semua secara bersahaja, bukan serius. sebab kang ade yang kata aku nih perasan masuk syurga. hahahaha.

3 comments:

hied said...

peh..panas.. em this happened to me..last 5 months baru terjumpa gambar. tapi dat girl dah tunang dah. so relieve sket. nasihatnya (ceh..mandai je aku ni), kalau rasa tu yang paling sesuai untuk diri kita and rasa takkan jumpa yang laen dari tu, PLUS yakin hubungan ni yang terbaik untuk kita mungkin boleh buat tak paham je kot kat gambar2 tu. sbbnye, lelaki ni memang suka berpoya-poya. yang tu memang aku tak paham la kan.. but trust me, kalau dia betol2 sayang and ikhlas dgn relationship tu, tak kira la dgn sape pon affair dia, dia akan cari kita. em, nampak macam lurus je kan. tapi serius la, since dah jadi banyak kali, bila kantoi akan marah dan nangis tapi takde perasaan lagi dah.. pening kepala je pk... tapi marah mesti la kena marah.. kalau orang, orang akan investigate sape pompuan tu. huhu.

Otak Yang Tak Tersusun said...

ermm .. kenapa nasib kita selalu sama ehk? maybe sebab kita terdapat jenis LELAKI yang sama .. nanti ko bace sambungan cerita ni .. ceh macam sinetron plaks .. cane aku nak investigate kalau tanya pon dia buat bodo jersss ..

hied said...

ye ke??? cek la hp dia... dapat nama pon cukup la.. pastu tepon~