Friday, May 21, 2010

Mari Kita Sisih

semalam dapat task dari admin suruh sisih barang. apa maksud sisih? buang segala benda yang x berkaitan dengan kerja yang ada atas meja. what??? aku merupakan orang yang paling malas nak mengemas. drawer aku kalo dah muat nak sumbat barang2 pon aku usahakan selit2 jer. tu yang spec haku sampai patah pasal aku sumbat2 gak. so, mana2 jejanz kalo tau pangai haku confirm x jadik nak minang. kehkehkeh.

semalam pi training kat bomba, so masuk kijer dah petang, aku malas nak buat, aku buat lar arinih ...

kami dibekalkan sorang satu plastik sampah. membazir duit jers nak sisih2 nih. kene beli plastik sampah plak. mahal plak tue, boleh buat baju hujan plastic tue. sebab benda2 membazir cam nie lar bonus kami dapat sket jers. hermpph.

keadaan meja sebelum kemas :



sangat serabut. selalu lepas meeting ker ape ker, nota2 tue aku selit2 jers kat celah2 fail tue.



gambar pon dah tunggang langgang ngan souvenir bersepah2.





bawah meja yang penuh dengan kasut dan 'surat khabar lama' (sila baca macam ahpek2 bawak lori nak surat khabar lama).
semalam inchik boss cakap 'biler nak sisih?' dengan confident aku jawab 'saya xde bende nak sisih'. terus dia cakap 'tue paper kat bawah tue. awak nak jual ker?'. aku terus jawab 'aa'aah'.

keadaan drawer no 2 a.k.a pantry


keadaan drawer no 1. kalo nak carik barang dekat 5 menit kecuali sikat. hihihi.


keadaan meja setelah berhempas pulas berpeluh2 (sebab weekend aircond xder) mengemas :


yang pasti gambar dah xder. ade ke masa bace email kak ida bleh cakap kat aku 'ha nana. semua barang kene buang. gambar hang tue buang'. cet!!!! ade ker soh gambar aku buang? gilo apo? dia sedar x ade muke aku kat gambar tue? at least cakap lar simpan. heishhh.

MC saje tayang atas meja.







erm. souvenir nih aku x kire, aku nak letak jugak. sebab akukan menghargai pemberian orang. hahaha. biler tengok souvenir yang banyak nie baru aku pasan, ramai sungguh staff sini training kat obersea. aku? tukang kutip souvenir darik derang!!!!


konklusinya

=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
.
.
.
.
.
.

sisih ker x sisih ker hasilnya tetap sama !!!

2 comments:

hied said...

tunggu lagi sebulan LHDN dah ada stor baru kat situ...

Otak Yang Tak Tersusun said...

eh budak kecik banyak cakap pulak ... meh haku sisih ko plak .. hahah