Sunday, May 9, 2010

Aduhai Abang Polisi

sebenarnya ada en3 aku yang tertangguh sebab nak cerita en3 yang sangat menarik perhatian aku nie. apa dah jadi dengan 1 mesia nih pon aku x tau saman sana sini. aku macam dah nampak generasi2 yang akan datang xkan ade yang berkualiti macam generasi2 kami. muwahahaha. sebabnya ?

baca x cerita pasal polis tembak mat rempits tue? yer, dengan sesenang ati aku menuduh mamat yang bernasib baik tu mak rempits. yer lar. ape ke halnya kalo dah malam2 buta pagi2 buta ko kejar mengejar ngan poliskan dengan xde lesen bagai. kalo ko baru balik dari noreh getah dengan niat untuk berbakti pada mak bapak ko walopon tanpa lesen, xkan pak polisi kejar ko, ko lari kan? musti sebab ko buat salah ko lari. menurut dari papa, geng bebudak tu dah kepung pak polisi. biasa lar mat rempitans nih. tu yang dia shoot tue. walopon skang ni kita tahu ada polis yang memang sesuka suki nak tembak orang, tapi mereka menjalankan tugas. yang ni banyak kalo nak diperdebatkan tapi yang aku nak kongsi pasal mak bapak zaman skang.

mak bapak zaman skang anak kena pukul cikgu saman cikgu
mak bapak zaman skang lebih rela anak dungu dari kena pukul dengan cikgu untuk kebaikan. lebih rela tengok anak jadi samseng kat sekolah dari didik anak menjadi anak yang baik

mak bapak zaman skang anak kena saman/pukul/tembak polis saman polis
mak bapak zaman skang lebih suka tengok anak2 jadik mat rempits dari mengaku anak tu salah. pada hal kes mat rempits yang buat jenayah banyak jer, xde plak nak saman mak pak para rempitans nih. buat bazir duit tax rakyat nak bayo saman mak pak yg sangat pandai didik anak sampai jadik rempitans untuk jadik millionnaires dalam sekelip mata. wahai rakyat 1mesia sekelian, sila x payah didik anak2 anda belajar tinggi. sila belikan moto sebelum derang dapat lesen supaya derang bleh merempits malam2 buta, then polis tembak, lepas tu sila saman jota2. wah!!! bestnya hidup. yang pak menteri pulak boleh x, jangan kerana nak tunjuk anda tu mesra rakyat, pegi sokong benda2 macam ni. aku sangat meluat okeh bila ada yang datang ziarah di spital. dan mak pak plak dan dan waktu tue nak tunjuk muke kesian nak peluk2 cium anak yang selama ni menyusahkan ramai orang tue. sikit pon aku x kesian ok.

kalo dulu kita hidup aman damai. sekarang aku akui bila banyak dah kes jenayah babitkan mat rempits nih aku memang takut keluar malam. lepas ni, pak polisi x dapat nak jalankan tugas, sebabnya kita kene tengok jers mereka2 nih mengganas sebabnya kalo tindakan diambil akan kene saman.

hermmmm.

No comments: