Monday, May 10, 2010

Rentetan

ermmhh ... kan aku dah kate aritu, arini gaduh, esok ok, lusa gaduh lagi, tulat comolot balik ... huuhuu ...

aritu adalah sessi luahan perasaan bersama papa. selepas semua kejadian selesai kitorang settlekan satu2 hari sabtu aritu. hari sabtu aku jadik driver x pasal2 okeh sebab dia still ketar lutut nak drive. alasan semata2 nak menyusahkan aku yang cam biasa aku yang baik ati nie akan buat dengan penuh keikhlasan. masa ari jumaat tu pon aku dah basuh dia abes2an. hahaha. masa balik ke rumah, ada kereta x kasi signal nak lalu depan kitorang, aku rilex jer kasik jalan, lepas tu papa membebel 'u, hon lar. dia x kasi signal. kalau i u bising'. dengan selamba aku jawab 'i x suke hon orang lar. biar lar dia. u tu i cuma nak educate u jgn jadi macam orang tue. lagipun, biar orang sakitkan hati kita, jangan kita sakitkan hati orang' ayat yang last tu aku sebut 3 kali dengan pitching yang agak nyaring. muwahahaha. padan muke baru terkena. lepas tu dia membebel marah pencuri tu, aku terus senyum tengok dia sambil cakap 'tue lar buat jahat lagi kat i' hekhekhek. huh!! memang dah tahap meroyan dah aku time nih.

haa balik semula ke ari sabtu. lepas tu kami berbual2 lar pasal 'kejadian pergaduhan' kitorang aritue :



aku : u, cuba u terus terang dengan i. siapa pompuan2 tue?
papa : u, pompuan yang tu, dulu i ada kena amek dia. i xkenal, so orang tu kasi gambar soh amek. kalau gambar betullar, i letak kat depan, xdenyer i nak selit2. budak tue bla bla bla ngan sorang bla bla bla. i rase skang macam bodoh jer dulu i buat kije amek orang camtu.
aku : eh, u biar benar. budak tu pakai tudung tau. x lawa plak tue. ade orang bla bla bla dia?
papa : gambar tu pakai tudung masa dia belajar. i pon terkejut masa amek budak tue. lepas tu dia x pakai tudung. macam orang bodoh jer dulu, bila tunggu bla bla bla dengan budak tue.
aku : abes tu, yang gambar lagi 1 tue?
papa : tu gambar masa party lar. xde mende pon, i pon x kenal sapa budak tu. dah derang soh amek gambar i amek jer lar.
aku : elleh. yer lar tue. yg buat i marah u, pompuan2 tue xder lar lawa mana. muke pecah umah cam i jers. kalo betul pon u nak carik lain, biorlar yang macam lisa surihani tue, berbaloi lar sikit. ni, idak.
papa : so, u ni muke pecah rumah ke?
aku : xlar, maksud i i lagik cun dari derang. (muwahahahaha).
lepas tue ... bla bla bla ..

diwaktu yang lain ....

papa : i dah jumpa dah orang maybank tue.
aku : abes tu, u buat ke?
papa : buat lar untuk hari tua nanti.
aku : abes tu, penama u letak nama sapa?
papa : i x letak sapa2. biar kosong jer. (sambil senyum gatal).
akupon mula lar cucuk jarum ...
aku : u, kalo x letak nama rugi nanti kerajaan amek duit u tau.
papa : x. i biar jer cume i letak nama no*****fah.
wah!! ini sudah bagus. sambil senyum ...
aku : dia bape tahun u? bila bleh dapat?
papa : masa tu i umur bla bla bla.
aku : ok. masa tue maybe u dah piap, so selamat lar kat i.
papa : x. u mati dulu. (pernah x korang ade bf macam ni? huh!!!)
aku : dia ade insurans ke u?
papa : yang u sibuk2 pasal duit i ni kenapa eh?

huwahuwahuwahuwahuwa ....

lepas tu cerita terungkit plak pasal brake aritu.

aku : tuela, aritu i nak break xnak.
papa : u nak sangat ke? ok. esok i amek barang2 i. (sambil jeling2 tengok aku gabra ker dok)
aku : betul ke? u dah x sayang i ke?
papa : haaa. tadi eksen sangat. ermm, bagus jugak. jimat duit **K aku. (sambil cakap perlahan2 puas ati).
memula aku x faham, duit apa? last2 bila dah faham, terus dengan laju cakap
aku : ok lar. ok lar. xnak dah cakap pasal break.

huuhuu. yer, sungguh mate duitan aku ni yer .....

No comments: