Saturday, May 22, 2010

S-E-M-P-U-R-N-A

harini saya kerja lagi. dah 2 minggu berturut2 saya bekerja weekend. ini bermakna sudah 2 minggu saya bekerja tanpa ada rehat. ini sudah seperti operator pengeluaran yang kerja straight untuk dapat OT tapi saya hanya dapat angin. hihihi. tapi xper, lepas nih saya pasti dapat cuti lama untuk mengganti hari2 kerja ini. pasti emak dan ayah yang merindukan saya dapat melepaskan rindu pada saya (ceh!! perasan). teringat perbualan dengan sorang colleague, dia nih bleh tahan kelakar jugak orangnyer.

saya : ko balik kg lama biler?
yo : bla bla bla
saya : weh, ko balik kg lama masa belum dapat gaji tue. kayer ko. aku kalo nak balik musti lepas gaji.
yo : ala. balik kg bukannyer shopping pon. duduk jerlar kat umah, xyah jalan2. dah nak tengok sangat. ha, tengok jerlar.

.
.
.
.
.
.

ayat x boleh blah!!! 1st time aku jumpe anak macam nie. macam bleh gune jers modal nih! hahaha.

sajer nak sambung citer aritu. cerita tentang mistik paranormal hak tuihh tue.


apa pendapat anda tentang sempurna?
?????????????????????????????????

apa definisi bagi seorang manusia untuk kita anggap mereka itu sempurna?
????????????????????????????????????????????????????????????????

adakah jika mereka cantik dan terkenal seperti audrey hepburn maka mereka dianggap sempurna?













adakah jika mereka berasal dari keluarga yang kaya raya, body kurus kering hidup mewah tanpa pernah merasai hidup susah seperti paris hilton, mereka dianggap sempurna?













adakah cihuahua yang hidup mewah x seperti anjeng2 lain didonia nan fana ini dianggap sempurna? oppss. ini adalah hanjeng yer, bukan manusia.


adakah jika mereka yang x berapa cantik tapi hidup kaye raye dapat laki yang sangat hensem iaitu david beckham juga dianggap sempurna?

adakah orang yang dapat tinggal di mansion, villa, banglo  yang sunyi sepi hanya didiami orang gaji dianggap sempurna?

adakah kalo ade saudara mara kita yang merantau, berkerjaya dan memiliki kereta mewah seperti BMW, MERC mahupun HONDA kita anggap mereka itu sempurna?

benarkah jika kita mempunyai PhD, Master, Degree, Diploma, gelaran Dr., Tan Sri etc kita dianggap sempurna?


benarkah ada manusia yang sempurna dalam dunia ni?

sedangkan kita semua tahu, tiada manusia yang sempurna kecuali PENCIPTA.

so, apa masalah tentang sempurna nie?

cerita yang aku nak cerita nih memang kelakar sampai buat aku gelak guling2. kalo turut hati maybe aku bleh gelak guling2 sampai batu pahat kots. hahaha. xnak cerita panjang, just ulang balik perbualan aku ngan bibah.

bibah : budak tu datang ubatkan ayah tadi. betul lar dia cakap. orang tue dah hantar benda yang lagi kuat kat ayah. tadi ayah dengar kat dapur ade bunyi bising, bile dia tanya budak tue, dia cakap biaserlar dia nak kacau tue. tapi aku ngan mak x dengar ape2.
aku : dia ubatkan tu macam mana? aku x suke kalo bende2 tahyul nie.
bibah : ko nie bodoh lar. ko ingat ayah x refer kat wak misman ker. ko ingat ayah suker ker bende2 camnie. wak misman cakap betul ape budak tue buat. dia cume urut2 tangan ayah jers.
aku : so, yang baru ni pon dia dah keluarkan ker?
bibah : dah lar tapi kene ulang2 jugak. ko nak balik bile budak tu nak jumpe ko.
aku : apehal plak nak jumpe aku? aku xde kene mengena eh.
bibah : dia cakap ayah memang dia hantar yang baru lagi kuat. pastu dia tanye kiter ade tegur2 orang tue ker? sebab dia x puas ati kiter ade tegur dia. kan dulu aku ngan ayah ade tegur dia. tu yang dia marah. budak nie nak pergi tengok rumah dia, sebab dia buat kita melalui orang, bukan dia sendiri, so budak ni nak tengok samada dia ade bela ape2 @ puja ape2 kat umah dia. budak ni bukan bleh tengok semua.
aku : memang lar bongok! diakan manusia, bukannyer tuhan.
bibah : yerlar, nanti eddy nak bawak dia tengok. lepas tu budak tu cakap kat aku. kat kitorang dah ok dah tapi kat ko memang dah lama dia buat. sebab tu dia nak jumpe ko, dia nak tengok. dia tanye aku. ko nih sempurna ker? aku jawab sempurna? sempurna lar kot sebab dia tue sihat jer, sampai gemuk badan dia (*ayat sungguh cam si**. raser2 kalo adek korang cakap macam nie, ade x nak kasik pelempang 28 kali?). lepas tu budak tu cakap, bukan macam tue, maksudnyer dia kerja bagus ker apa? sebab orang yang buat tue, dia x puas ati sebab kakak awak dia kate sempurna, belajar bagus, kerja senang (*wah maser nih haku raser macam diawang awangan. dalam aku raser aku nih very da loser, x cukup itu ini, ade orang cakap aku sempurna!!! lalalala. dalam ati aku, aku cakap orang ini memang sudah mereng). lepas tu aku cakap lar yer lar kot, sebab dia ade de****, belikan ru***, ga** banyak lar jugak (*yes!!! indirectly bibah puji haku. muwahahah). lepas tu budak tu cakap memang orang tue dengki sebab dia kata kakak dia sempurna, lepas tu adik dia kerja kat the* s**** jer tapi bleh pakai kereta, bukan kereta kecik tapi kereta besar lar jugak banding ngan kerja dia. tu yang dia buat tue, cume kakak awak rajin baca yaasin, so dia kene x teruk lar. (*disini aku sudah setart seram. wwwooooo. dah lama dia buat aku? patut arr aku x kawen2. ade jers halangan bile dah plan. ceh! dan dan ko kan nana. huuhuu)
aku : weh, dia cakap aku baca yaasin tue, ko bagitau dia ker? mana dia tau?
bibah : tu dia yang cakap lar. xde masa aku nak cakap pasal ko. ko ingat ko glamer sangat ker?
aku : weh kalo dia tahu aku baca ade yaasin, dia tahu lar ape yang aku buat? (*masa nih napas dah terhenti kat perut macam aku kene pijak2 dengan anak gajah. of course anak gajah sebab aku still bernyawa)
bibah : memang lar dia tau. naper? ko dah main ker yang ko takut sangat nie?
aku : bukan pasal tue lar. (*aku terus tersenyap sesenyap senyapnya. .........................................................)

ape yang aku nak bagitahu, aku x secantik dan seglamer audrey hepburn, x semewah dan x sekurus paris hilton, x selucky chihuahua paris, x seuntung victoria, x memiliki mansion dan BMW mahupun memiliki Master (nak abeskan Degree pon semput2 x cukop napas) pon orang nak jeles. kalau dia tahu perjalanan kehidupan haku sebenar musti dia nanges air mate darah nyesal buat bende x elok kat haku. huuhu.

cume apa yang buat hidup aku sempurna (bukan aku sempurna) adalah :

my family


my papa


my cici n jojo


my sedara maresss


my bestfriends



(harini lupe bawak thumbdrive. so cume dapat korek gambar2 ini sahaja)


tetiba teringat quotes email sikin :

Don't compare your life to others'. You have no idea what their journey is all about.



Envy is a wate of time. You already have all you need.

1 comment:

haku kayer said...

btul na kata2 yg akhir tuh...