Wednesday, September 2, 2009

Mimpi

My Dear Blog,

sebenarnya apa yang nak diberitahu kepada aku yer. selasa malam rabu aku mimpi sangat menakutkan walopon tido sekejap sebab pkl 11 lebih dah bangun balik. biasa lar bulan puasa nih lepas bebuka mesti nagntuk teramat-amat. memang sampai mengaji pon x pernah dapat buat lagi. macam diri sendiri telah menyusahkan diri sendiri untuk mengumpul pahala dibulan yang amat murah ini. murah? apa maksud murah? maksud murah adalah bulan yang penuh dengan kemurahan pahala. buat bende baik sikt dah dapat pahala. sebab tu lar dibulan ramadhan ni banyak orang bermurah hati. heheheh.

sebenarnya plan nak cerita psl selebret besday sikin, tapi disebabkan gambo semua ade kat pc kat umah, so update lar dulu pasal mimpi.

sebenarnya dulu selalu jugak mimpi yang selalu jadik my 'turning point' bile dah hanyut. alhamdulillah. cuma sekarang nih macam dah jarang dah dapat 'ingatan' yang menginsafkan diri. agak bertahun jugakla tak dapat mimpi macam ni. tu yang buat diri leka. apa ehk mimpi itteww?

sebenarnya mimpi ittew adalah berbentuk begini. aku pegi bercuti tapi x pasti kemana (uwwwaaa ... adakah akan terjadi bila aku dibandung nanti?? macam nak tunjuk sesuatu jer .. dahla aku nanti nak pi tangkuban parahu .. baru ingat nak bersuke ria bersama kak nida, kim and sikin .. minta dijauhkan ... insya allah ok .. tapi semalam bandung dah kene gegaran gempa bumi .. takut giler seh .. dahla kitorang nak gi bandung macam 1 opis dah tau, giler kepoh padehal gi bandung jer tuh, belum gi pegi negara palestin yang dirampas oleh para israeli tue .. yer, aku lebih senang menggunakan nama negara itteww palestin sebab itu tanah dan hak mereka sampai kiamat nanti .. cuma tak mampu aku nak padamkan nama yang ada di peta donia tu dengan nama palestin yang hak .. boleh gituh?? hehehehe .. balik pada cerita kepoh tu, aku beranggapan jadik macam kepoh sebab time diskus dengan kak nida dan kim, vocal kak nida amatlah kuat occay, sampai bleh dengar dari cubicle aku sampaila kat hujung nuu .. eh suara kak nida jer ke? bleh pecaya ker? ngee ngee ngee .. mengaku sajelar nana vocal ko pon x kurang hebat jugak .. keh keh keh .. yer lar sampai ke meeting pon bile nak citer pasal cuti boss siap mention haku pi bandung .. motiff? cakap jelarkan aku cuti panjang .. eh panjang ke? xde la panjang mane, cuma 4 ari jer .. haa, citer pasal cuti ni, pantang kalo aku nak cuti panjang .. mesti ade jer halangan macam kalo aku x datang boleh meletup ini opis .. kehkehkeh .. almaklumla kan .. boss x tentu arah kalo sehari x nampak aku .. muwahahahaha .. sikin ngan mimie musti gelak bace part nie .. eh dah melalut agak jauh .. kan aku dah kate, nih la padahnye kalo otakku x bersusun). dalam syok bercuti tu, memula angin sepoi2 bahasa, tetiba angin kuat dan jadik macam puting beliung banyak2, dapat imagine x puting beliung kecik2 turun macam hujan then lepas tu dia akan turun jadik sesuatu. ingat2 lupa lar nak describe pon xtahu sebab selain dari otak x bersusun aku juge maha dewa pelupa okeh. keadaan memang amat menakutkan. tapi sekarang dah lupe sambungan mimpi tu. yang pasti aku tersedar bile dengar 'talipon berbunyi ring ring ring. ku dengar ku dengar suara' ek ehh i bleh ingat lagu talipon ni u ... yer, nasib baik aku dapat call from HIM. bangun tu agak2 arr bepeluh2. haa, itu ajerla yang aku ingat. x sadis sangat macam mimpi yang dulu2.



sebenarnya aku terfikir, adakah ini petunjuk untuk aku kembali ke pangkal jalan atau petunjuk untuk aku ke bandung nanti? errmm .. yer, aku nih dah banyak sangat dosa. makin berumur makin terkumpul banyak dosa2 yang x pernah aku jangkakan (hehehe .. ape yer??).

sebenarnya sekarang dah xtahu nak sambung cerita sebab dah teringat pasal semalam. semalam makan banyak sangat sebab berbuka puasa di KGPA vendor belanja. makan dia biase2 jer sebab rege buffet pon 45++. okla food dia sebab segala jenis makanan ade, cume sushi jer xde. hilang dah diet aku. ceh!! macam lar diet sebelum ni pon ... thi hihi .. harini kat one world hotel plak ... next week xtau plak kat mane .. wah seronotnyer ... heheheeh






2 comments:

haku kayer said...

adus.. ngan aku2 skali otak jd tak tersusun.. hahaha. ko punya bracket punya la panjang. keh keh.

ckp pasal hasil dari mimpi ko tuh, ko doa la banyak2 mintak dijauhkan drpd perkara2 yg tak elok. insyaallah. ingat pesan org tua2, jgn suka2 sgt. tu org tua ckp la.. aku tak tua lg hua hua.

eh, bape ari lepas pon, NZ gempa gak...

Otak Yang Tak Tersusun said...

tue lar mi ..
aku baru pasan kat sekolah ajo dlm bracket tu 1 pekataan jerk kan? ermmm .. maybe nanti aku pelopor tulis ayat panjang lebih dari 100 patah perkataan dalam bracket ... kehkehkeh ...
yer, aku akan beringat. yang risau sebab nak gi tangkuban parahu tu, takut tetiba dia hidup balik .. masuk sok khabar mak nanti ... mintak dijauhkan ... amiiiinnnn ...