Tuesday, September 8, 2009

Reunion - Majlis Berbuka Puasa TIGS di Renaissance Hotel




ni yang datang reunion tue. walopon cumer seploh orang jer tapi gawat!!! . cuber bayangkan kalo semua yang datang? hahaha. dari kiri cepat jalan. adib, me, soya, najla, ajak, ajem, ajem jr., im, rina & danish, mona, wan & niza ....



Hi WORLD,
macam dah cerita aritu my old skool mate n i buat small gathering setelah lama x jumpe selepas abes SPM. umur dah masuk 30 tahun baru bleh jumpe balik. ada ke si niza cakap masa nak balik tu, 'kiter buat next reunion lagik 30 tahun' .. ade ke? kalo idop lagik. kalo idop pon blom tentu dapat jumpe semua kan. anyway, kami sangat seronok walopon hanya seploh orang jer yang datang sebab tukar date n macam biasa bile diskusi semua macam excited nak mampos tapi bile nak buat betul2 ade jer komitmen. hehehe. aku dah masak dah ngan pangai manusia manusiyi neh.
caner nak start citer eh?
ok canni...
memula derang plan nak wat reunion bile tengok gambo yang hema post dalam facebook. masing2 bz mencari kawan2. so, banyakla cadangan buat kat siti situ sana sini. then untuk memulakan gathering sebab kalo setakat cadangan aku tahu x akan kemana, so aku cadangkan pi bebuka puasa. semua setuju. kebetulan my opismate hubby dia chief chef kat renaissance hotel. wah banyak sungguh ayat opismate dalam blog kesayanganku innieyy. so, dia cakap kalo nak makan2 kat situ bleh dapat 50% discount. macam buffet hari2 biasa untuk dinner semua lar. aku pun gatal tanye pasal bebuka puasa. dia kate boleh sebab memang tetiap tahun bebudak opis nih guna account hubby dia untuk makan kat situ. so, aku tanyerla limit baper orang. dia kata x der limit. dengan penuh jakun aku bertanya 'kalau 100 orang pon dapat discount 50% ker?' yerla kadang tue musti lar ade limit kan. macam seploh org ke, yang selebihnya 30% ke. dia cakap xpe. memang 50% x kire banyak mana. so dengan penuh keterujaan tahap impak maksima aku pon ajakla bebudak skolah aku bebuka puasa kat renaissance. aku suggest tempat, derang suggest date.
adik suggest 6 sept 2009. aku setuju jer sebab xde plan. so, semua orang dah setuju. x la semua, sape yang dapat pi jer la. lepas tu aku tanye opismate aku bleh x ahad tu? dia kata boleh cumer hubby dia off time tue. so, aku cakap boleh x. dia kata boleh. then lepas dah semua bersemangat nak pi hari tu, tetiba plak opismate aku cakap kalo hubby dia x kijer, x boleh sebab hubby dia kene sign. so, aku kene tukar date lar. kalau tukar tempat mesti mahal. aku nak buat untuk 1st reunion musti arr murah2 jer. yang penting kumpol orang dulu. aku emula kongsi account ngan ita, opismate dok depan aku nih. dia pon terpaksa cancel tapi dia tukar tempat kat tasik putrajaya, sebab kalo tukar date ramai x pi.
seperti dah dijangka aku kene marah arrr sebab tukar date. ramai yang x boleh. dan yang macam siut (nih aku sendiri terasa arr), date tu besday aku plak. apehal. aku nak spend time bebuka ngan cik abe weh. i love u sayang. hahaha. tapi dah xde choice buat jerler. tapi aku bukan jenis amek kesempatan time besday nak buat ehhhh. hehhee. ala, tapikan yang dah confirm nak pi lepas tu cancel bape kerat jer, so x terasa lar guilty sangatkan (ayat sedapkan ati hoccay!!!). yang cancel adalah cik pah, adik sendiri yang memula cakap ok, adilla, dan ros.
so hari yang ditunggu2 dah tiba. semua excited gabanz nak gi reunion tu. wah! best jumpe. paling terharu adalah adib. dia sanggup datang kl semata-mata kerana reunion. lagipon dia memang antara org paling excited nak buat reunion. bleh aku buat2 tanye dia stay mana walopon aku tau dia stay BP sebab heran lar kalo dia bleh datang semata-mata kan. dia cakap kat BP lar. haa, adib. adib dulu kat skolah baik ngan soya. yer la derang budak2 RK yang dok hostel skolah. derang berdua nih aku memang suke sebab still x ubah perangai yang down to earth. aku raser lar sebab aku pon x baik sgt ngan derang cumer bleh nampak biler berbual dengan derang. aku kan bleh bace perangai orang. ceh perasan cik nana nih yer. kuikuikui. aku nak citer tentang kawan2 aku lar bagi entry kali nih. bukan apa, blog ni cyber diary. so, nanti biler dah tua2 bleh arr aku bace blog aku nanti imbas kembali apa yang aku dah lalui. ntah2 zaman tu nanti blog nih dalam bentuk 30D30G ker kan. siap bleh nampak gambo kuor bercakap ngan kiter. maner lar tau kan....
adib &soya
wif soya & adib. anak soya, najla sangat comel okeh ...
dulu duduk depan aku masa form 4 x silap aku lar. sangat pendiam dan cakap perlahan okeh. memula aku ingat sombong, tapi disebabkan kekepohan mulut aku ngan rinz (yer, aku rindu ngan rin ... kawan yg sentiasa dok sebelah aku dari form 1 kalau aku x silap) dapatlar bukak mulut depa 2 nie. cume ayat yang x tahan aku dengar soya cakap bile dah lama sket kenal bebudak kelas (yerlar start joint bebudak RK nih biler form 4) 'ko x lepak bus stand ke? aku ingat ko nih jenis time balik lepak2 kat bus stand. kat mamak tue' hahaha. betapa derang ingat sosialnya aku. hahaha. aku muke jer nakal tahap raksasa tapi hati amat beriman okeh. oh, bus stand tue adalah tempat derang lepak lepas balik sekolah sebab derang naik bus yang sendiri2 tu, aku pi sekolah naik charted bus okeh. wah bus pak yem amat glamer dizaman ittu dan aku merupakan salah seorang penumpang yang glamer itu. kedai mamak tu plak jadik favourite sebab goreng pisang dia sangat sedap. pisang goreng panas2 dia siap2 potong n simbah ngan sambal kicap. pergghhh merembes airliur ku. dah la bulan pose. oh aku rindu zaman ittu. eh, cane aku x lepak tapi aku tau ehk? hehehe. kadang tu, bile time jahat sket aku joint jer nurul ngan rin naik bus stended makan kat situ sebab sapa bebudak skool gi situ memang cool lar time tue. hahaha. oh, lagi 1, kalo dulu aku lalu bus stand mesti aku kene ngorat okeh. senang citer masa sekolah dulu aku raser aku cun lar. hahahaha. lariiiikkk. tapi skang kalo aku tunjuk muker pon belum tentu ada yang nak ngorat. huwahuwahuwa. nurul (nih pon close friend aku gak) dulu siap cakap org cun kene kawan ngan org cun jer. gilo. dia perasan dia cun, padehal aku sorang jer yang cun. wakakaka. oi cik nana melalut jauh plak. yerla bile dah tingat zaman skolah memang xleh nak benti. sebab aku bende2 macam ni jer yang aku ingat. kalau part gossip, sape gaduh sape, sapa yang poyo kene tanya fara. part nie dia memang terel. bile dia citer sumpah giler aku x tau langsung. padehal bende tu terjadi dikalangan kawan2 aku. eh melalu lagik. soya skang dah kijer bahagian medic kat kpj n adib plak dah jadik tokei dobi kat BP sebab dia nak jaga mak dia lepas ayah dia meninggal. anak yang baikkan. dulu dia stewardess lepas abes amek TESL. pas abes contract terus bukak kedai dobi. smart planning. and da best thing, dia xde pon nak bangga citer kijer dia dulu. cume adib skang semakin kurus - shrinking. dia pon xtau kenapa. xperla deeb janji sihat kan? kan kan? .. soya plak skang makin cantik n selim. aku amat suke tengok muke dia diluar filem mahupon di dalam gambar. natural beauty. yerla idop bahagia dah ada anak 2. sepasang plak tu. anak sulung dia amat comel dan menarik perhatian gue. nasib baik xde anak lelaki. bleh jadikan menantu. eh ape cer cik nana, awak tu kawen pon blom lagik. heheheh. ok stop pasal derang.
monasaliana
erm.. dia nie dulu aku x bape close sebab dia ade geng lain, cume pernah geng ngan nurul sampai gaduh2 dalam kelas. dia ni kire hot jugak dulu sebab budak baru masuk skolah. selalu kalo kiter pindah skolah baru, mesti glamerkan sebab semua orang nak tau saper 'budak baru' tue. hehehe. xde banyak citer sgt pasal dia sebab aku x close ngan diakan. skang buat advertising. dia pon sekarang kijer ok.
ajak n niza
wan, ajak & niza
ajak dulu ketua kelas. selalu anti ngan aku sebab aku selalu buat bising xnak dengar cakap. biaser arr kan. biler cikgu xde, kelas kitorang bleh kalahkan company pasaran saham tau. ini adalah serius!. penat dah cikgu penolong kanan datang siap sebat tangan lagik. last2 pengetua masuk bleh dia cakap 'anak saya serina kelas sebelah tu rajin belajar. xder buat2 bising'. WTF. puji anak sendirikkan? penah masa assembly, masa tu kan cerita selubung tgh hot. sana sini orang citer pasal deanna yusoff. pengetua cakaplah 'kalau awak x belajar sungguh sapa yang rugi?' spontan semua jawab tanpa ragu2 'mereka dan kuarga mereka' lawak cipan siut. cikgu2 kat atas aku tengok tahan gelak. yer lar nak jaga reputasikan. bengkek jer muka pengetua tue. lepas tu time cikgu ngajo pon nak jugak bercakap. tapi ade sekali aku bengang ngan jak. ade ke masa tu cikgu adam kot dia soh panggil budak2 yang bising sebab masa tu dia ngajo kelas sebelah kitorang buat bising sebab cikgu xde. ade ke ajak kasik nama aku sekali. memanglar aku ada buat bising tapi masa dia panggil aku tu aku dah senyap dah x buat bising. nurul n kawan2 aku yang lain siap cakap 'eh jak, nona x buat bising lar tadi'. bengang giler aku. lepas tu, masa form 1 @ 2 kan zaman giler brick game kan. masa nak buat spot check si ajak nih kene buat. dia plak bawak game tue, bleh dia pelan2 sambil letak game tu bawak tudung then letak dalam tong sampah. dia ingat ms anne (cikgu kesayangan kitorang yang amat sporting dan baik) tu buduss agaknyer. dengan selamba ms anne mintak dia bawak tong sampah ke dpan .. huwahuwahuwa .. kantoi. lawak siut biler dikenang2. niza aku cumer sempat form 1 @ 2 jer sebab biler form 4 dia masuk kelas lain. dia same kelas ngan ad (yer, ad pon my close friend. ad amat kelakar orangnya dan baik ati jugak). skang niza jadik tukang jahit nanti bleh arr aku hantar kat dia. hehehe. tetiba kannnn.
im, ajem, rina &wan
ajem, im, rina & anak im yang ikut muke ajem. bleh?? penat2 ngandung 9 bulan kuor muke ajem plak .. eisshh ... hahahaha
im, ajem & rina derang kelas lain. derang amek account. aku ngan wan amek lukisan kejuruteraan. masa amek tuh feeling nanti jadik arkitek ler kaedahnya tapi hamppeeeesss. masa tu zaman azhar suleiman. so, dia kan amek architecture, so secara x langsung influence kitorang feeling ala2 arkitek arr nanti. apa kaitan eh?? ntah. alasan sebenor aku amek LK adalah aku memang allergik dengan numbers. so, terjawablah sudah nape aljabar, kalkulus dan yang sewaktu dengannyer aku struggle (struggle tue) untuk dapat lulus cukup2 makan. tapi bile skang nih aku rase senang plak accounts tue. ecceeh. walopon x sekelas kami saling kenal gituh2 jer lar. yg close ajem sebab dia se'bus' pak yem ngan haku. ajem nama dia zalia tapi jadik ajem sebab dia sendirik cakap singkatan dari GEM UK. so jadiklar ajem. macam2 kawan aku nie. wan dulu kire antara kelompok best student arr. geng2 pengawas pandai2. tu pon penah gaduh ngan aku. sebab dulu masa kelas x terkawal dia cakap 'korang ni, x nak belajar ke? nak jadik suri rumahtangga je ke?' aku hangin lar sebab mak gua suri umah yang berjaya beb. hehehe. aku reply 'suri rumah pon bukannya hina wan'. dia terus senyap. bukan gaduh actually. berlawan cakap jer. yer lar aku kan agak berhangin orangnyer. tapi sekarang kami ok jer. biase jerla tue. cumer terperanjat dia keje biaser2 jer (siut x ayat haku??) bukanlah biase2 ape, still engineer kat DBKL cuma aku target dia nih dah besar nanti mesti jadik org2 berjaya macam orang terkenal arr. tapi dia dah berjaya lar. ade master dah. bestfriend dia 2 orang (aqid & ed) dah jadik lecturer kat obersee + sambung phd. dia cakap dia pon x sangka skang dia kijer kat dbkl bahagian it. tapi position electrical engineer. dia memang nak jadik lecturer, tapi maybe rezeki kat situ. tulah, rezeki setiap orang lain2 kan? apa2 pon bersyukur dengan apa yang kita dapat. sempat bercerita ngan wan. rerupernyer gomen skang banyak jawatan untuk diisi cumer kewangan x mencukupi jer nak amek orang. dia citer dia buat semua termasuk kijer2 admin sebab clerk dia sendiri dah multi purpose tapi yg buatnyer sorang. so, terbukti lar kera jaan memang xder duit. hahahah.
haa tu citer kengkawan yang datang reunion tue. yang x datang ade kes plak. aku x faham lar nape ehk ada yang belajar kunun ade master, kijer wah!! tapi pemikiran masih macam budak2. perlu ke ko tengok gmbar kitorang, ko komen betapa semangatnya, gemuknya, besarnya, buntalnya kitorang? perlu ke? ade ke orang suka2 sengaja nak gemuk? ko ingat ko tu cantik sangat ke? sorry yer komen2 macam aku aku terus delete. amat x manis kalau aku biarkan. kang datang lagik yang mulut memang xde insurans lagi panjangla hinaan berbaur kutukan tue. eh macam tebalik plak ayat aku. yer, aku amat sensitip sentap sentip pasal gemuk sebab aku memang x suke gemuk dan amat takut biler gemuk tapi dah gemuk aku nak buat macam manakan?
eh? gambar apa ni? ini adalah hamper hari rayer yang cik abang dapat from his client. seperti biasa, dia memang xkan makan bende2 dalam nih, memang selalunya officially akan jadik hak aku. suka sangat kat bakul dia yang cantik. memang suke kumpul bakul hamper sebab cantik2. suke kumpul? so far yang ada bakul cantek baru 2 masuk nih? ceh!! exagerate jer lebey ....

No comments: