Wednesday, September 23, 2009

Hari Terakhir Bekerja Hari Jumaat Dimana Hanya Monyet2 Sajer Yang Maseh Bekerja Di Opis ...

hahahaha ..


yer, monyet2 itu termasukla aku kerana tidak dibenarkan bercuti be4 & after raya yer. dan seperti semua sedia maklum asal raya yang bujang sentiasa kene berkorban (macam lar org bujang ni xde life!!!). marah nie marah nie. anyway, jumaat tu x ramai orang kat opis, so, kitorang dah plan baeeekk punyer untuk mengular gi mid valley. mid valley lagi.... pagi tu kak nida ajak pi jalan tar sebab dah ari2 akhir nih selalu derang dah lelong dah tapi sebab kitorang dah janji ngan kak sha ngan lin nak gi mid valley + tak teruja langsung nak pi jalan tar yang pastinya akan sesak ngan manusia manusiyi + panas terik xder aircond, so kitorang pi mid valley sajerlar. so, pagi tu kire bz lar ngan nak email ke orang + layan email kerja yang datang + bayo bil itu ini gune maybank2u sebab lepas tu plan nak kuor awal, cabut awal lar tue sebab orang xder kan. hehehe. last2 aku lupe nak bayo bil astro sebab terkejar2 nak amek cik fareez kat umah sebab dia nak pakai kete aku sebab kete dia hantar serbis.


tetiba tengah bz nak siapkan sumer barang terdengar suara boss bahagian yang mana tahap kekuatan vocal dia memang melampaui tahap c minor lagik tinggi dari aku (ade jer yang overwrite talent aku nie!!!) bertanya kat vendor2 IBM :


boss : korang nak stay sini sampai petang ke? kitorang sampai 1215 jer arini. arini aku isytihar 1/2 hari.


IBM : oo semua balikker?


boss : a'aah arini semua orang 1/2 hari.


dimasa ini semua staff yang tengah bz buat kijer, kire duit raya, tengok kueh raya, tgh buat2 bz, semuanyer menagngkat kepala menumpukan perhatian. aku seraya staff yang amat kepoh dan excited giler ....


aku : betul ke ni puan?


boss : yerla, arini aku boss. so, aku bleh isytihar cuti 1/2 hari. mane ade orang keje hari last2 macam nie.


aku : i luv u la puan.


yer, jumaat tue, pengarah no 1 jabatan aku dah bercuti, so dia yang paling tinggi kat situ isytiharkan 1/2 hari kang dia sign. dan aku dengan kepoh ala cik joyah sport terus call kak sha :


aku : weh korang ni nak kuor pkl berapa, kitorang separuh hari arini, puan tooot kasik 1/2 day. kalo korang lambat baik kitorang balik terus jer xyah joint kitorang.


walopon time tu aku dah bengang, kalo aku tau dpt balik awal bleh lar aku balik batu pahat awal tengahari tue.


kak sha : eeee. bestnye korang. boss kitorang diam jer. (sambil berpikir - yer kak sha memang amat sellow mellow dalam berpikir nih).


aku : tue la. agak2 korang nyesal x, boss korang nih dah jadik boss kitorang?


kak sha : agak keciwa lar ...

dua2 kasut ni dibeli di vincci


hahahahaha. lepas tu dipendekkan citer kitorang pi mid valley sebab kak sha nak carik kasut. last2 aku yang beli 2 pasang kasut kat vincci walopon dalam ati cumer nak temankan ajer sebab kasut primavera aritu elok lagik mcm sesuai utk raya. kak sha sampai ke sudah masa encik fareez amek aku kat mid valley dia x jumpe kasut idaman lagi. bleh last2 dia ajak gi BATA sebab carik kasut x jumpe. aku cakap BATA tu, kualiti ada tapi kasut raya x sesuai sebab x bling2. yerla sebab yang dia bekenan selalunya dah xde saiz. sian kak sha. masuk kedai viss baru dapat 1. ok jugak design viss ni. lepas tu balik temankan encik fareez hantar hamper ke client dia. cantik hamper dia cumer dpt amek gambar gune camera,cuma gune hp dia sebab aku x bawak camera. nanti2 kalo rajin aku mintak kat dia.
jalan sana sini jem. last2 kami buka puasa kat restoren phuket kat cheras sebelah opis encik fareez. ari hujan + banyak meja dah reserved. nasib kitorang baik ada meja kosong 1 jer. tengok 1 sudut ade 1 kuarga yang agak besar datang. tengok2 tomok si millionaire + family isma.
rasenyer entry ini cuma nak citer pasal kasut raya jer. lepas nih nak citer sesuatu yang amat mengerikan semasa aku on da way ke batu pahat. sangat menginsapkan aku okeh.

No comments: