Wednesday, September 16, 2009

Otak Yang Kusut Musut + Berbuka Puasa di San Francisco Steak House Bersama kak Noma & Mek Lijah

ermmmm ngantuk ler arinih,
fikiran tengah kusut sekarang nie. ini adalah lanjutan dari cerita semalam yang x dapat bonus. ade ker. KP bleh hantar perutusan raya tanpa sebarang kata2 seperti sebelum ini, cuma hantar kad raya. yerler dah xde bonus musti arr senyap. cube kalo ade bonus, sah2 ayat2 poyo belanja berhemah semua akan kuor. muwahahaha, nampak sangat aku memang x puas ati dan kecoh gabra giler xde bonuskan. yer, aku memang tengah sentak gegilers sebab selain raya aku nak guna wit untuk gi bandung nanti. mane nak ku korek nih. pikir, pikir dan pikir.


stress tahap kronik kalu aku dapat boss camnie


semalam memula kene stay sebab ade testing untuk DRC. oleh kerana aku merasakan diri aku xde kaitan langsung walopon nama aku tersenarai, aku cepat2 cakap kat intermediate boss aku xde kaitan. so, aku bleh balik katanya tapi kene siapkan job2 untuk testing. sepantas kilat aku buat. petang semalam agak bz lar sebab nak siapkan job2 tue, pastu si intermediate boss nih datang kat tempat plak bercerita pasal raya maybe dia terdengar keluhan hati kak ida yang x puas ati x banyak kijer dah nak dibuat, then nak settle ngan mek lijah n kak noma pasal berbuka posa. che! bz lar sangat kannnnn. bleh intermediate boss aku cakap (gurau lar sebab dia memang suker gurau tahap sadis ala2 kejam cam israel lar!!) 'lepas ko siap job tu nana, ko sent to *boss unit* cc kat aku' macam siut x? lepas tu dia tambah 'ada berani?' then aku cakap 'ala setakat tooot tu saya x takut'. lawak bangang siut aku nak kasik kijer kat boss unit aku, sepatutnya bagik kat dia cc kat boss unit. lepas tue dia add lagik 'kalo ko nak tunjuk lagik kuang ajo ko sent to *boss bahagian* cc to aku n *boss unit*'. kalo aku buat confirm dan2 jugak aku kene benti kijer serta merta. hahaha.
aku nie nak apply time off esok sebab nak balik raya tapi sampai la ni x berkesempatan nak jumpe boss aku yang sefloor nih. dia bz ya amatssss. nasib baik arinih dia still ada. akan ku kejar hingga dapat. lepas tu tengah pikir samada cik dayah akan follo aku atau x. yerlar buring gabanz terbabas aku kalo balik sensorang. at least kalo ade kawan aku bleh arr drive sellow sket sebab sambil drive sambil borak. nie kalau sensorang jawabnyer awallar aku sampai batu pahat. erm, agak2 jem x balik jemaat tengahari ni? walopon kalo kat kl aku x kesah jem, sebab aku tau destinasi aku dekat, bile balik kg aku tension kalo jem sebabnya destinasi menuju puncak aku teramatlah jauh.
semalam plak tanpa sangka2 baju raya yang lagi 3 helai x siap tue dah siap. terpanjat katak sebab aku kene kuorkan duit lagik sekalik. 3 elai baju lining for sure lar 200++. dah terbang lagik duit. tue la, itu ari gatal pi hantar sumer watper kan dah kusut kepala otak. hehehe. tapi x sempat nak amek gambo sebab terus basuh baju tue.
lepas tue hantar kete gi servis. bukan aku yang hantar. itu encik fareez yang hantar. banyak yang kene tukar including absorber so total dalam 400++. lucky gune money account encik fareez. hehehe. kalu tidak pitam mak. huuhuu. erm nampak gayer x dapat duit raya lar darik encik fareez.


food ok cume x variety
petang tu kelam kabut balik terus ke klcc sebab janji buka pose ngan mek lijah ngan kak noma kat san francisco steakhouse. aku ajak mek lijah gi mid valley dia xnak sebab jem, padehal aku tau dia nak klcc sebab dekat ngan opis dia + dia kuor opis lambat takut nanti x sempat. pastu aku cakap kat lijah kak noma cakap arinih kl semua jem. lagikla aku nak klcc tue. kan maha hazab beb. so, lepas diskusi, ke klcc. dahlar parking mahal kan. pegi makan kat sini sebab dah x tau nak makan kat mana yang best. dari dulu lagi aku nak try makan kat situ tapi selalu full, so, imagine macam best giler arr. tapi giler pon x sebest tue. biaser2 sajer makanannye. walopon dia kate campur western, japanese ngan malay. sushi ade lar 2,3 jenis jer. tapi untuk daging2 memang mewah. yer lar dah konsep restoran tu kan daging. banyak lar aku makan daging kambing malam tadi. adakah sebab makan kambing yang aku kusut? sebab kalo nak ikutkan aku xde masalah besar nak kusutkan pikiran aku nie. cume puas ati sebab dia x macam terminal seafood yang x refill makanan, kalo refill pon bende2 yang murah2 jer. hehehe aku sangat x puas ati occay ngan terminal. total termasuk tax n service RM66.70 per pax. boleh lar bagi aku. so-so jer. bile jumpe mek lijah macam2 lar di diskusikan. erm, x boley citer banyak sebab gambo x dpt lagi dari kak noma. nanti aku wat entry khas untuk makan2 nie. banyak gambo diambil so sangat rugi kalo x masukkan dalam blog. oh, sebelum tue aku ade jemputan bebuka puasa kat KGPA lagi, vendor belanja tapi aku kensel sebab nak makan ngan kak noma n mek lijah. walopon bayo sendirik dari makan free aku sanggup. kak noma n mek lijah patut terharu okeh. cumer kitorang harap cik ani x kecik ati sebab time dia outstation baru dapat pi bebuka puasa. seperti ayat cik ani tahun lepas kepada kak noma 'xperla, kalo saya xdpt joint korang bleh jer pi makan tapi kalo liza xder semua x jadi pi' hehehe. tiada jawapan dalam keluhan cik ani nih. hik hik hik. yer la nak gi makan nie jer jenuh tunggu mek lijah dapat gajik.


me & mek lijah



me & kak noma





makanan yang kitorang amek






mek lijah yang over da vazzzz








satay yang dah abesssss



mek lijah tukang kire duit n bayo ....

balik jer umah aku flat lepas tu tengok bekas pelastik makan derang dah bocor. yer lar sebab makanan derang ah abes aku balik lambat. arrgghh geram aku. memang derang cukup suke geget pelastik bag makanan derang, dari dulu lagik. maybe derang x tahan bau makanan yang kat dalam tue. last2 tupperware aku yang mahal nak letak kepek jadik bekas makan derang.
eh macam banyak jer xtvt semalam kan? balik tu terus penat lain macam mata x dapat nak bukak lagik. encik fareez datang pon x dpt nak layan. tapi sempat cuci baju yang baru siap tue.

asserehe har aha ... semalam gua terkunci CICI kat balcony. lepas sidai baju semua, dah ngantuk sangat, so aku terus kunci balcony. selalu be4 tido aku kan check CICI n JOJO musti ada, tapi semalam x sempat nak check sebab dah dengar alunan suara JOJO aku dah rase ok n terus tido. pagi tadi masa encik fareez datang sahur (aku masak nasi goreng sahaja + sambal udang yang aku masak x abes aritu), tetiba dia terdengar suara CICI kat balcony. aku terus rase bersalah sebab mengurung CICI tanpa sengaja kat balcony. x dapat aku bayangkan betapa dia kesejukan duduk kat luar tue. yer lar malam kan sejuk giloss. aku terus hug dia n kiss dia sambil mintak mahap sebab aku memang x sengaja. nasib baik dia x demam. 'nasib baik malam tadi x ujan' kata encik fareez. oh, aku lagik sedih okeh seraya memeluk CICI. lepas tu bleh aku cakap kat CICI 'CICI, kita kene bersyukur. CICI ditakdirkan dapat tuan, tido dalam rumah yang selesa tapi ramai kawan2 CICI kat luar yang kesejukan tetiap malam tido kat luar, lagi teruk kalo ujan. CICI diam jer (eleh memang CICI jarang becakap) macam bagi signal dia pon hinsap dengar kate2 aku.


JOJO n CICI cukup suker tengok pemandangan luar macam nie tapi kepala masuk dalam sket...


bayangkan kalo CICI macam neh


mama .. tolong lar bukak pintu CICI nak masuk (CICI pon dah kusut pikiran mase ni)

No comments: