Saturday, September 12, 2009

Baju Raya

balik kampung ... hohoho ... balik kampung ... hohoho ... balik kampung
hati girang ...
cellamak macam budak2 plak aku excited raya. entry kali neh nak tunjuk baju raya yang bakal dibawak balik kampung. ada 2 helai. tapi kalo ikut yang x dpt lagi ade 3 helai,so consider baju raye gua ade 5 helai okeh!!!. kalah bebudak kecik. tapi every time raya dari kecik2 sampailah dah dewasa aku memang salu excuted part baju raya. yerla, tue jer la yang aku bleh excited coz aku memang x excited part langsir ke, kueh mueh ke n etc. sebab apa? sebab bagi aku part paling special bile raye adalah pagi tu, makan raya bersama 1 family then amek gambo. then pi beraya umah orang. amat x suke dok umah time ari raya. kalo ade nak cakap aku macam budak2 silakan. but, pleaseeeee admit korang pon camtu gakkan? memula memang nak budget nak beli 2 helai jer tapi bile dah promoter tu bawak keliling promote bagai nak rak, terbeli lar banyak.untuk my parents termasuk adikku itteww dah selamat aku beli. konsep (eh, konsep ker? tema arrr ... yer tema) kitorang this year adalah orange. kaler yg x pernah lagik kitorang buat. asek2 biru, hijau, pink. so, aku memberanikan diri untuk try kaler neh walopon kutahu cik abe ku ittewww kaler kopi susu yer ... kopi susu yg agak pekat disebabkan projek suarasanya ittewww. keh keh keh. yang aku hangin adalah baju bibah a.k.a adikku ade 3 helai gara2 silap aku. bleh dia marah aku sebab kain yg aku beli untuk dia x banyak oren, so aku belikan lagik 1 yg memang bebtul kaler oren. last2 baju raya dia 3 helai. kejiss kan? dahla ade 1 kain tue aku memang berkenan kaler merah darah, aku kasik dia, dia kate x cantik tapi biler aku nak balik dia kata xyah, dia nak jugak. hahahaha. akhirnya ego mengatasi segala-galanya. maksudnye dia admit yang kain tu memang cantik.
tentang baju raya utk family semua dah complete cumer ade plan nak beli lagik seluar utk ayah n blouse emak, tapi x dapat sebab BONUS yillek. baguih arr BIJAN tue, kasik bonus 500 hengget, kasi 2 kali. WTH. anyway, aku x berkaitan pon dalam hal neh. bukannyer aku dapat pon. hehehehe. tapi xperla, kite kijer ikhlaskan, dpt bonus ke x ker, it's small matter. bak kata boss ku ittewww 'nawaitu lillahi ta'ala'. yerker cik nana lu seikhlas tu? yup, i am. x caye? x caye xper coz this want i don't need anyone to believed, just for myself. closed case.
okeh now, kite start baju raya marathon.


cantek x cantek x ?? .. kain aku beli kat maya, kain hubby oppssss .. cik abe beli kat jakel. tempah kat butik barbara kat the curve. saje nak try butik. serious mahal giler utk baju lelaki. 280 hengget untuk baju lelaki. baju pompuan 200 okeh!! aku buat untuk orange nih baju kurung moden sebab memang dah x brani nak pakai kebaya. wooo sunggoh menyesal sebab total baju cik abe adalah dekat 400++. baikla aku beli dah siap. hahaha. xper raya setahun sekali. diam x diam baju raya jer dekat 1K. gilo apo. xper next year tempah kat budak opis sebab dah tau ade orang jahit cantik gak kat opis tue n sangat bebaloi baloi regenyer. heheh. sambil tue aku tengah bedebar2 nak tunggu cik abe pakai kaler nih nanti adakah dia nampak seperti KEL? hahahaha.

haaaaa ... nampak kan betapa kaler kopi susu cik abe ku ini?? bukan yg pegang mic tu yer. but i wish dia ler . kehkehkeh.

haa nie baju pesak riau yer. kain senang xyah gosok pon xper, tu yang aku bekenan. heheh

No comments: