Monday, August 31, 2009

Celebrate Independent Day with My Friends

Wah!! bestnya tajuk kali nih. memula nak tulis besday sikin celebration. Musti bangga kembang kuncup tak cukup tanah cik Sikin sebab besday dia jadik topic utama blog aku. Hehehe. Walo macammana sekalipon aku tetap dengki kat Sikin dan telah mengedit tajuk kepada tajuk yang lebih berjiwa patriotik. Kehkehkeh. Lariikkkk.
Okla. Nak cerita dari hari sabtunyer kuar. Sabtu kuor (sila jangan pelik, bahasa cenggini biasa digunakan oleh orang Johor). Oh tetiba teringat ustaz Adnan ku yang comel itteww sebab dia kata ‘Kelantan dengan bahasa daerahnya, Pahang dengan tiada bahasa sendiri, menceduk negeri yang bersebelahan dan Johor dengan bahasa stendetnyer’. Yer johor sungguh stended dari bahasa, makanan sehinggalah penduduknya termasuk aku. So, kepada penghuni negeri2 lain, sila jangan jeles dengan warga Johor yer. Oo lepas nih musti cik Anonymous akan serang aku. Huuhuu.
Sambung citer tentang ari Sabtu. Sabtu kuor gi OU ngan anak sedara terchenta, Ina. Ingat nak jamu mata jer tapi ada saja terbeli almaklumla kan. ingat juga nak letak gambar barang yang dibeli tapi terlupa nak amek gambar so, maybe next time yer. Yang pasti aritu jugak sempat buat threading kening n atas bibir. Lepas dah buat tu baru terasa confident dengan ketambahan kelawaan diriku ini. Hehehe. Tapi agak mahal, menyebabkan haku berpikir barang sesaat dua untuk nak buat ke dok nak buat ke dok. Bile memikiorkan dah selerak sungguh rupenyer terus jer pejam mata pi. 12 hengget yer bagi 1 part sahaja, so total adalah 24 hengget. Makan pizza pon kenyang. N yang paling bernasib baik adalah anak sedaraku telah membelanjaku (yahhooo…). Bleh gituh anak sedara belanja mak sedara. Erm, maybe x mustahil sebab mak sedara dia inni amat baik hati n bersopan santun kaedahnyer. Masa buka kitorang gi makan kat Pizza Manila, start duduk darik 6:30 sebab x ramai orang. Bila dah dekat pkl 7:00 barulah penuh tempat. Makanannyer biase2 jer tapikan … wow!! Balaksnyer jambu-jambu belaka… hehehe. Kire kenyang termasuk kenyang jamu mata. Cuma aritu x dapat bawak camera kesayanganku itteww sebab DIA bawak pegi SUA RASA kat Klang. Dan perbualan kami lebih kepada Ina bercerita Cik Nor dengar, sebabnya memang normal kalao jumpe Bibah, Dayah or Ina, memang aku paling senyap sebab derang ini kepoh-kepoh belaka. Larriikk. Mintak2 la derang x bace blog ni. Amin.
Ek eh lama sangat plak citer pasal ari Sabtu padehal bende yang nak cerita berkisar kepada hari Ahad. Malam tu, Sikin dah call untuk confirmkan esok selain berpesan suruh kemas umah sebab dia maybe nak tido umah. Ek elleh, dia ingat aku maid dia ke kene kemas umah? Aku pon berazam pagi tu nak bangun pagi untuk kemas umah tapi failed jugak. Kire weekend nih memang hari malas sedonia arr (eh, ke aku memang malas?? Muwahahaha).

jojo yang pandai amek gambar

Jojo still muntah lagi. Lepas nih memang kene beli cat food untuk furball sebabnya rasenya dia memang x larat kot bulu banyak sangat. Kalau dia muntah tu, ada lar sebesar suku kuku jari kelengkengku ini rambut dia. Kesian tengok dia selalu muntah dengan kerap gak untuk keluarkan bulu dia. Hari tu, beli furballnyer cat food campur yang biasa. Lepas nih kasik makan tu jerla. Aktiviti dia yang kejut aku bangun pagi2 untuk belai tu, still sampai skang, cume bezanya bulan pose nih memang bangun awalkan, so tergedik2 dia follo aku bile aku nak ke dapur untuk berperang ngan periuk. Yer, bulan pose memang aku bangun awal pkl 4:00 untuk masak sahur, kalau DIA sempat, DIA akan datang umah untuk bersahur bersama2. Dulu kitorang selalu makan kat luar gi area Shah Alam 2 @ Kelana Jaya. Sekarang jer makan kat umah sebab aku masak lebih sedap (silalah muntah @ juling bijik mate bace … hehehe)… kehkehkeh .. oh lagi satu terlupa nak update Jojo dah pandai panjat sampai atas peti ais dan balcony dapur dengan beraninya dia panjat walopon terpaksa lalu langsir buluh aku tu. aku yang terjerit2 takut dia terjun kebawah, tapi kalo dah dasar kucing, mestilah dia tau mana baik mana x kan?
Eh panjangnyer menceceh tapi objektif tak capai lagi.
Ok Nana start citer pasal ari Ahad. Sila lupakan hari Sabtu yang telah berlalu ittew.
Ahad bangun lambat. Pagi sahur sambal tumis udang yang amat sedap hasil dari air tangan aku. Yer, En. Fariz memang amat suka sambal udang yang aku masak. Pernah dia cakap ‘I cakap terus terang ni, kalau u masak sambal udang memang sedap ….. ’ tapi ada sambungan DIA yang aku x ingat. Ke, aku memang pandai masak sambal udang jer, lain failed? Erm… no comment (jawapan ala2 artis). So, bile dah bangun lambat, malasla kemas umahkan. Terus bukak FB. Tengok wall mimie dia cakap dia kat OU. Ok so, sempatla check email dan donlod lagu guna Celcom Broadband yang sengal tahap cipan ni. So, SLOW okeh.
Lepas tu Cik Sikin call cakap postponed dari pkl 4:00 ke pkl 5:00. Aku terus cakap ‘tau, mimie kat OU kan?’ dengan suara penuh keterkejutan ‘eh, mana ko tau ni?’ sambil dalam ati sikin berkata2 aku n mimie mana bleh call out. (ek eh, aku bleh tau plak dalam ati cik sikin ….) ‘aku bace FB’ sikin jawab ‘wah sejak ade intenet nih update selalu’ akupon jawab ‘tu dah mesti’ … then bla bla bla, so, pkl 5:00 kitorang bergerak darik umah aku. Sikin park kete kat luar bebetul depan Guard n mimie park kat dalam kawasan umah guna guest parking (inipon nak cerita ke? – macam dapat rase sikin akan cakap macam ni, kalau dia bace blog ni .. hahaha).
wiff besday gurl - sikin

cik mimie n cik sikin

cik mimie dengan aksi tersendiri

air yang kami minum


saya makan

mimie order

sikin punyer

desert - must try!!

be4 melahap

after - licin


Makan kat Tony Roma’s memang enjoy (yerla, 70++ hengget mahunyer x enjoy cik bedah oiii). Masuk dari pkl 6:00 (terpaksa layan mimie ngan sikin borak sampai waktu buka), sebab nanti takut tempat xde. Borak2 sambil jenjeling couple kat depan kitorang. Dan yang best jugak besday girl ade peminat (sorang bro yg kijer kat situ), kalo lalu musti tengok sikin. Nampak sangat betul statistik aku mengatakan kalau kami berjumpe musti 95% sikin akan becakap, 3% mimie dan 1% aku bercakap. 1% lagi untuk memberi laluan kepada suasana sunyi hening seketika biler nak bukak topic baru. Macam topic dibualkan terutamanya part luahan perasaan.
Oh ya sempat beli halia kat carrefour sebab nak masak sardin untuk sahur.
seperti biase cik mimie as accountant akan kire sebab lagik 2 orang tu memang failed maths!!
total makan untuk 3 orang adalah hampir 200 hengget yer. bagi saya tony romas agak mahal. kat mana ntah saya bace murah, maybe saya terbaca blog anak urang kayer, so saya dengan tak sedar diri nak pi jugak. hehehe. cik sikinnyer appearance adalah 60% dari size gambar yer ... another 40% dikongsi saya n cik mimie

lagi 68% .. hehehe
motif gambar ni nak tunjuk waima cik sikin bertukar tempat dia tetap memenuhi ruang ... kekeke
keadaan bebudak beskitss (beskal + rempitss) feeling ala2 mat rempitsss

apa kejadahnya (sila bace ikut intonasi pengacara saper ntah nama dia) x pakai baju .. ko ingat body ko cantik sgt ke nak tayang .. lainlar kalo ade six pack .. huuhuu ...


Lepas keluar dari MV, kitorang terus gi ke Bukit Bintang, kengkononnyer nak tengok bunga api tapi hampeh. Xde. Yerla bulan puasakan? Yang ada hanyalah bebudak beskal n mat rempits sahaja. ingat nak amek gambo bunga api tapi amek gambo bebudak rempitanss nih. aperla nak jadik ngan budak2 sekarang. walopon naik basikal pon ade geng2 gaduh. heran betul. x boleh ke kalau ada sambutan macam merdeka atau new year kita sambut dengan aman. x payah la kan nak gaduh2 siap bawak kayu bagai. kalo dah rase terel sangat nape x masuk WWF, WWE, WWHell jer. haa amek ko. yerla masa selebration macam ni la orang keluar bawak anak2.



aksi cik mimie terkenangkan si ehemmmm


cik sikin n cik lipas dibelakang yang asyik berjalan-jalan


cantikkan view kat belakang kami?

Kemudian sambung ke dorai. kat dorai kitorang makan nasi lemak ngan otak2 sambil amek gambo berlatar belakangkan kl tower. sangat cantik okeh view dia, cumer gambo yanb diambil oleh cik parkinson saje x bleh dipakai kene buang. hheehehe. ramai sungguh orang kat dorai. ade citer kelakar masa nak balik. masa nak ke kereta sungguh banyak kete yang lalu. susah gak arr nk lintas. so, masa tu adalah satu kete sport lalu dan benti bebtul depan saya. tapi x pasti kete ape. kete sport merah dan pakwe yang drive itu amat hensem ok. saya memang dah default kalo kete mahal selalunya yg drive tu mesti ensem walopon muke pecah umah sebab kete dia yang cantik tuh dah bleh cover muka dia... ehehehe... nak dijadikan citer... jengjengjeng... saya seperti biasa dengan mulut seperti joyah mak kepoh cakap dengan nada biasa 'ala, mamat kete ni ade aweks plak kat sebelah' tanpa tengok balaks tersebut. tapi dari ekor mata nampak balaks tu tengok semacam, then lepas dah lintas depan dia, baru perasan tingkap kete dia terbukak. hhuuuhuuhuu. punyerla malu. mesti dalam ati balaks tu cakap 'minah gemuk nih perasan plak nak tackle gua'. sikin ngan mimie gelak sakan. saya cakap 'yerla sikin, beli kete mahal2 bukak tingkap ape kelasssss' sikin reply 'dia nak isap rokok la bangang' ... tak pasal2 saya kene bangang dengan sikin. tapi bile dipikirkan balik padan dengan muka saya. hahahah. kami balik dekat nak pukul 3 pagi jugak. tu pon cik mimie yang ajak balik. kalau ikut cik sikin sampai subuh pon dia x ngantuk. aku tengok mata mimie dah merah macm singa sebab ngantuk. kire aku salute jugak arr kat dia telan pil tapi bleh tahan ngantuk sampai pagi. kalau aku telan pil memang dah kiok ataih katil. hihihi. lepas dah sampai umah, terus masak sardin seperti yang dirancang sebab kalau terus tido musti x bangun nanti. so, masakla sardin sambil tengok citer iron man yang dah tengok banyak kali.

Detail yer cerrita saya? Yer, saya memang begini. Cuba bayangkan kalau otak saya tersusun? Lagi panjang saya akan bercerita.

finally ... eppy besday sikin .. may god bless u n may u live happily ever after


arrgghhh ... entry paling menyeksakan jewa raga bakul ku ... dekat seploh jota kali aku kene edit disebabkan celcom brodben yang bengong nih!!!

daaaa ...

2 comments:

haku kayer said...

na! utk elakkan menghadapi masalah post dlm blog, sila karang didalam word dulu komdian copy n paste. so, bila2 masa pon ko leh upload citer nnt... sekian tip dari saye.. hehe

aku ilang ngantuk sbb dah minum coffee mcD tu, kalau tak atas meja tony romas aku dah kroh krohh

Otak Yang Tak Tersusun said...

dia problem tang upload gambo mie .. dah la tunggu lama .. pastu nak edit comment lagik ... senang citer alasan utama celcom succkkksss ... muwahahaha