Tuesday, August 25, 2009

Opismate

Ape nak citer eh? Almaklumla 1st time ade blog, tetiap ari giler excited tahap koma nak update. Adakah ini akan berpanjangan? Atau akan bertahan 2, 3 minggu? Hahaha … hanya masa dapat menjawabnyer (chewah)..

Arinih rasenye nak citer pasal manusia2 yang bekerja di opis. Ini adalah pandangan dan penglihatan saya semasa bekerja. Bukan nak cakap aku nih baik (walopon diakui sangat baik .. hehe .. silalah ‘eh macam nama hubby eja plak’ beredar dari blog ini jika boring bace kata puji pujian terhadap diri sundrik .. keh keh). Tujuannya hanyalah melepaskan geram nak bercerita experience dengan mereka2 ini waima sekalipon kadang2 tapi amat jarang aku pon buat sama .. muwahahaha ..

Terdapat beberapa kategori dan sub kategori bagi golongan2 ini. Kategori2 tersebut adalah : jeng jeng sila lupakan kategori kerana otak saya yang tak tersusun nih cepat melupakannya. Marilah kita bercerita dengan care saya, wajah saya, filem saya, 1 Malaysia (cet!! Ala2 mengampu laki Ah Kak Pink plaks).

Kenape eh ade orang yg macam ni?

kalo boss datang kat kiter dia musti nak tehegeh2 datang, masa tuela nak citer projek tu, projek ni, masa tuela nak tanyer itu nak tanye ini? Knape masa boss dok dlm bilik xnak gi tanye? Kalo sekali sekala ok fine .. tapi kalo dah everytime boss dtg tempat kitorang (eh nih mcm kisah benar kat opis aku jer??? kantoi yerr …) dia akan datang. Motiff??

Kenape eh ade orang yg macam ni?

dengki kat orang x tentu pasal. Kenapa eh orang yang hidupnya DIA dah kasi senang lenang, duit bukan satu masalah bagi dia, hubby ok, family ok kenapa suke amektau citer orang lain n at da same time suke orang lain jatuh? Kenapa eh? X boleh ke jaga hal diri sendiri? Bukan ke kalo ko dah hidup senang, ko follow jer care ko yg bertudung litup (kantoi lagik!!) tu, sesenang jer ko masuk SYURGA. Maybe sebab dah terlalu baik so ko jadik begini.

Itu ajer kot .. seperti biase saya jarang atau mungkin hanya kadang2 mengomen opismate sampai x dapat nak senaraikan lebih lanjut .. so, nampakla saya nih baikkan?? Kan?? kan?? kan?? tapi satu jer yang saya amat bersyukur dari mula2 kijer sampai skang. Kalo selalu saya dengar citer kengkawan derang dapat boss cenggitu cenggini (berbentuk negatif). Saya alhamdulillah dan insya allah (mcm nak carik kijer lain lagik sekali jer nih??) sentiasa dapat boss yang OK .. baik2 belaka boss2 saya ngan saya, Cuma akan bernasib malang dengan rakan2 sekeliling yang mempunyai perasaan, yer perasaan yer bukan sijil PHD. Dah banyak kali jumpe cume x larat nak citer jer. Sampai ade yang memang saya x dapat maafkan sampai bebile. Tapi sekarang saya dah berubah menjadi lebih baik(sebab saya memang baik .. hehehe), saya dah memaafkan semua orang2 yang telah manganiayai saya samada saya sedar atau tidak.

Out of topic. Tetiba terpikir sesuatu sebab tercakap pasal berubah. Saya juga telah berubah kepada insan yang bersyukur kembali seperti dulu. Sekarang doa saya selepas solat sudah tidak panjang berjela minta untuk dunia, kerana sudah rase malu pada DIA, terlalu banyak saya minta sedangkan saya teramat bertuah dan beruntung berbanding orang lain yang susah kehidupan mereka. Saya harap ini akan berpanjangan.


No more mengeluh, mengomel kenapa orang itu, orang ini dapat itu dapat ini.

Saya rase cukup sampai disini otak tak tersusun.




eh ape motif letak gambo ni eh? saje terkenang masa dulu kurus sikit berbanding kijer di tempat skang ... kikiki ...

2 comments:

Anonymous said...

Gambo tak bleh blah...hahahhahahahahha

Otak Yang Tak Tersusun said...

wahai cik Anonymous jeles ker ... kehkehkeh