Saturday, August 22, 2009

Mereka Yang Saya Sayang

Family


inilah family saya. yang hensem di tengah tu, ayah saya diikuti disebelahnye perempuan yang jelita itu adalah emak saya yang terchenta. yang baju pink muke poyo tu adalah adik saya manakala perempuan tercantik seantero donia tu adalah saya (sila jangan dengki dengan statement saya).
saya sengaja tunjuk gambar kami di airport langkawi sebab nak beritahu dengan riaknye saya telah berjaya membawa family saya naik kapal terbang untuk pertama kalinya (macam ayat jakunkan...) walopon saya dah banyak kali naik (nak jugak mention!!)

saya memang suka bercuti dan berazam kalo boleh nak bawa mereka berjalan-jalan setiap tahun ke tempat2 yang saya mampu. heheh .. oh musti derang terharu kalo baca angan-angan saya ini. hehe..

saya sangat sayangkan mereka mak, ayah dan adik saya walopon adik saya agak degil orangnya dan saya anak yang baik (muntah lagi).


Cici

ini anak sulong saya. comelkan? muka dia memang memiliki keayuan seorang wanita. pecaya tak? jangan x pecaya... walopon dia hanya seekor kucin biase, tapi setiap hari kalo saya tengok dia, saya akan cakap "cici ni cantikla sayang" ... nak tahu macam mana saya amek dia? sebenarnya saya bukanlah seorang yang gemarkan kucin disebabkan saya penghidap asma, so, dari kecik lagi masa zaman saya kurus (musti mention) mak ngan ayah x bagi dekat dengan kucin sebab saya akan alah pada bulu kucin. so, kalo saya nampak kucin @ kawan-kawan bercerita psl kucing saya x penah berminat. hehe.. sampaila satu ari tu, saya singgah ke opis DIA. ada sekor kucing dalam jaring kat opis DIA. berikut adalah perbualan kami (saya, DIA dan bebudak opis dia yang saya kenal dan baru kenal):

saya : eh kucing sape ni u?

dia : ntah, mana ntah bebudak ni jumpa.

nadia : kucing ni kitorang dapat dari nyonya cleaner. dia tanya nak kucing x? dia ada jumpe kucing 1 kucing ni, cantik bulu dia, ekor kembang.

saya : kenapa dia xnak amek je? (sambil pegang-pegang dan kucing tu plak begitu manja sambil mengeow dengan suara yang amat slow)

nadia : dia nak kucing yang makan tikus jer sebab umah dia banyak tikus. kucing macam nurul (nama asal) ni mana makan tikus. tapi rasenya kucing orang bela ni cuma maybe telepas. kalau kucing jalanan x dapat bulu macam ni. nana nak ke? kitorang kasik free jer.

saya : macam nakla... uuuuuu.. bleh eh i amek?

dia : u boleh bela ke? u kan ade asma? u tau ke macam mana nak bela?

saya : boleh jer janji jangan cium selalu. lagipun i ade ubat. (dalam proses memujuk)

tetiba aie muncul

aie : haa, nak kucing x? 150 jer kitorang jual .. dah masuk dalam lelong ni.

saya : ek elleh. nad cakap free jer. apalaa..

setelah cerita panjang, akhirnya derang kasi CICI kepada saya. macam-macam ilmu derang ajar pasal kucing sebab saya memang buta ilmu nak bela kucing ni. selepas dengar macam seram la jugak. ingatkan jaga kucing just bagi makan jer rerupernye macam jaga anak jugak. aie cakap dah ade org nak beli 300 tapi sebab dah janji ngan saya dia kasi kat saya.


Jojo



setelah bela CICI, kesian tengok dia sensorang, carikkan kawan untuk dia. so, kucing nadia baru beranak, so dia bagi sekor. DIA cakap ada 2 ekor nadia bawak, lagi 1 memang cantik tapi aie dah ambik. nampak muka DIA macam frust, tapi sebab saya sentiasa berfikiran positif, setiap apa yang kita dapat mesti ada kebaikannya x kire cantik @ x benda tu. lagipun kalau xde orang macam saya sapa pulak nak amek yang x lawakan? (macam cakap untuk diri sendiri jer... muwahahaha) ... dan sekarang dia lebih manja dengan saya berbanding CICI sebab JOJO memang manja dan pandai main sendiri. tapi sekarang ekor JOJO pon dah cantik macam CICI. lepas tu DIA cakap kucing yang aie amek dah mati. kelam kabut kitorang bawak JOJO gi vet check dia. maksud kitorang(DIA bagi duit, saya gi vet bawak JOJO n CICI ... heheh). nasib baik dia ok. see, saya cakap kat DIA, walopon kita amek yang x cantik, tapi dia still hidup. last, nadia cakap kat DIA adik beradik dia yang dulu seangkatan keluar semua dah mati. kirenya JOJO satu-satunya waris yang ada. bak kata orang, kalao anak urang kaya dah lama dapat waris harta sensorang ... hahaha ...


HIM


sape yer cik abang sebelah yang hensem ni? DIA x bace blog ni, so, bolehla saya puji dia. tapi kalo depan dia saya selalu cakap dia x hensem (kejam x?).. tapi walopon dia x berapa hensem, tapi bagi saya dialah paling hensem dan saya memang gilakan DIA .. hahaha .. eish memang kene rahsia blog ni, kalo dia bace kembang kuncup idung dia.

walopon DIA bukan my 1st love but how i wish he is.

DIA banyak mengubah hidup saya (apa tu? rahsia .. syyyy)..

cuma apa yang saya harapkan semoga kami akan berkekalan bersama (insya allah) ..

nanti kalau ade masa n saya tingat, saya akan citer our 1st met. skang dah banyak taip dan dah penat. nak mandi sekarang jap lagi nak bebuka.


oh ya lupe nak beritahu. harini saya kat kg kat umah mak ayah menyambut 1st ramadhan bersama-sama family tersayang. pasti best waktu berbuka nanti chow.


daaaa ...

















No comments: