Monday, August 23, 2010

Tugas Khas

yer, selain dari tugas hakiki aku kat opis, aku ade tugas khas lain jugak. maybe sebab kekepohan aku derang selalu kasik kijer2 macam nie untuk haku. kijernye xde lain melainkan, kalo orang kawen aku gi beli adiah, orang beranak @ dapat anak aku tukang beli adiah. tapi selalu kalo kawen aku xyah pi beli sebab boss aku siang2 sudah suggest beli barang kalo x dari cosway, tupperware sebab bini boss dealer brand nie. so, dapat lar dengan rege murah. aku plak awal2 dah pesan kat semua time haku kawen nanti xnak cosway ngan tupperware, aku nak cloth dryer brand electrolux. hehehe. buleh? agak2 adakah permintaan aku nih tahap sederhana @ melampaui batas? kuikuikui.
kali neh ade 2 orang dari unit kami dapat anak. dua2nyer lelaki. so, jumaat aritu (kami terpakse shopping dalam bulan puasa dengan x dapat makan okeh!) pi the mall carik barang2 baby. mane lagi, parkson lar kami pi.

memula budget bagi setiap orang hanya 50. 50? aku buleh dapat apa? so, macam biaser, kalo dah aku yang pi, dari 50 menjadi 60, menjadi 70 last2 menjadi 100! yer, korang sangat beruntung kalo aku yang pi beli adiah sebab dengan keikhlasan aku neh, aku akan make sure gift tue berbaloi2, bukan follo budget. kikiki. lagipon duit nih, duit kami 1 unti jugak. hehehe. dan macam biaser kalo x cukup tanpa segan silu ala2 pompuan melayu terakhir aku akan pau boss besar! macam ayat boss aku time accountant tukang kutip duit kitorang citer pasal mende2 nak koyak rabakkan poket dia, dia akan cakap 'nana x mintak tambah apa2 ke?' 'nih mesti nana yang suruh awak cakapkan?' bla bla bla. cet! dia sudah tahu semua temberang haku. pastu kalo colleague aku cakap sambil mengkaver line aku dia akan cakap 'saya tahu nana yang suruh awak cakap. awak yang saje backing dia' hohohohoho. besar sungguh pandangan dia kat haku. apa2 pon haku x kesah, yang penting aku pastikan akan dapat untung time meeting, yerlar bile boss dah tambah duit, ape lagi, order lar macam2kan? lagipon ape gune jadik boss gaji banyak kalo xdizakatkan kat anak2 buah yang gaji x banyak macam boss kan? huhu.

back to topic. memula survey nak tengok hamper terus. tapinyer kalo hamper barangnyer x best. sumer barang pakai buang. stail aku kalo nak kasik adiah aku suke yang kekal @ boleh guna banyak kali. kalo setakat losyen yang mak bapak dia bleh beli berpuluh2 botol tue, sila lupakan. memula terjumpe promoter yang x best, bile tanye boleh x kalo tolong wrapping macam hamper tapi barang kami pilih? dia kate x buleh sebab promoternyer xder. ok. lepas pilih punyer pilih, colleague aku cam biase kak ida cakap dengan confident dia pandai wrapping like hamper. ok, kami pon pilih2 barang.

pilihan pertama

masa nie pilih follo budget 70 hengget.
warming plate set (nih aku yang pilih pastu yg lelain aku serahkan kat mak orang carik. biaser arr aku, janji aku dah lepas 1 tanggungjawab. hehehe), botol makan, travel milk case, bantal, stokin baby (nih pon pilih, sangat kiuttt okeh) dan diapers bag.

pilihan kedua

lepas dapat tahu, lepas kitorang bodek2 untuk dapat budget 100, terus tambah ngan yang baby gigit kalo gusi gatal nak tumbuh gigi

pilihan terbaik

pastu jenjalan lagik, nampak baby carrier. wah nih macam okeh. so lepas tukar2 pilihan banyak kali sampai penat budak promoter tu layan kami, yang ni adalah pilihan kami.
baby carrier, warming plate set, diapers bag, botol makan baby ngan tempat letak susu baby.

dan paling best ....

tara!!!!!!!


hasil hamper wrapping dari 2 orang promoter parkson yang sangat baik ati tolong buatkan untuk kitorang walopon brand campur2. promoter brand pigeon nih memang sangat best! kijer seikhlas hati lar wa cakap lu padehal diapers bag yang kami beli tue cumer 30++ hengget jers. sangat sporting adek2 aku neh! cume aku lupe nak amek gambo derang. sangat2 appreciate. kalo kijer bank @ mc donald, confirm gambo naek sebagai best employee of the month. eh bodek abes nampak? yes! aku memang orang yang suke appreciate apa yang orang dah tolong aku even sebesar zarah pon aku akan ingat bak kata pepatah hutang budi dibawak mati!



dan sampai skang nie, hamper nih still kat tempat aku, sebab orang2nyer asek xde jer nak buat watikah penyampaian hamper neh. so, everytime orang lalu (yerlar, tempat duduk aku kan depan pintu ala2 receptionist!) orang akan tanye aku punye ke? wa waa waaa ... jatuh gedebuk sham gue!

sekian ...

No comments: