Sunday, August 1, 2010

Berakhirnya Satu Penantian

yes!!! akhirnya ... Muwahahaha ... Huahuahuahhua ... Kikikiki .. Kah Kah Kah ... Padan Muke Ko!!! .. akhirnya aku mampu tersenyum puas!!! puas! puas! puas!

yer, sekarang aku sudah tunjuk akunyer 'evil'. yer, aku memang baik orangnya tapi jangan sekali buat pasal ngan aku, aku dendam sampai biler2. yer, aku memang pendendam. sebab aku xkan dendam @ benci orang sesuka ati. semua bersebab. kalo ade orang cakap x baik berdendam. i don't care!. sebab kesabaran aku ade hadnya. akhirnya kata2 aku (bukan doa yer, sebab kalo doa confirm xkan dimakbulkan sebab x baik) dimakbulkan (secara kebetulan kots), maybe masa aku cakap berulang2 kali ayat nie 'aku memang tunggu sangat saat2 kemusnahan hidup dia!' malaikat lalu then termakbul, @ xde kene mengena ngan ayat aku ni, memang nih balasan untuk dia sebab dia sangat jahat! selalu kalo aku x suke seseorang aku akan pandang kebaikan orang tue, so aku bleh lupakan apa yang orang tu buat kat aku, tapi minah nie, makin lama makin buat sakit ati aku jer dengar cerita dia yang makin melampau. itu lah dia, penyangak yang x tahu malu.

anyway, aku happy skang walopon setelah hampir 7 tahun aku menunggu baru 'kejadian' nih berlaku. bak kata mek lijah dari dulu 'Tuhan tu x tidur'. eh aku lupe, samada ayat mek lijah @ ayat tehamana. ehehehe. see, bukan aku sorang jers benci dia, pendek kata ramai lagik benci dia, so kire logic arr aku memang x boley blah ngan minah nie.

en3 kali nih maybe lebih kepada mengumpat orang a.k.a sangat berdosa kalo bace okeh. selalu aku suke cerita pasal diri aku, tapi kali nih aku nak cerita jugak pasal minah x semenggah nih!

siapa minah ni?

ex-colleague aku yang memang aku xbleh nak tengok muke hipokrit dia tue!
minah yang suke mengelat time buat kerja! kalo ade budak baru masuk kijer cepat jer hand over kijer dia kat bebudak tue, weh! saper supervisor ni weh?
talam dua muke, depan sikit punyer baik, belakang cam cilanat!
datang kijer asek main games, chatting dengan taip sikit punyer bising sebab dok mengumpat pastu gelak2 kuar ayaq liur dia tue... eiiyarkkssss!, makan time pagi, tghari, petang lebey dari staff gomen tapi selalu kuor ayat 'xnak aku kijer gomen, banyak sangat rehat, banyak sangat time makan, jadik pemalas!' woiit!! ko bukan cakap depan cermin lagik tapi ko siap ludah2 ataih langit jatuh bertepek kat muke ko sendirik. aku cukop bengang tiap kali mase dia bawak geng2 dia makan petang kat pantry opis. datang opis dah lar lambat, walopon mase tu opis xder punch card, be punctual lar! pastu tiru care aku breakfast kat meja sendiri (sebab aku memang terbawak2 perangai suke makan sambil buat kijer, tapi sambil buat kijer okeh!!!). lepas tu minum pagi, pastu tghari balik makan lebey pukul 2, pastu solat dekat 1 jam, lepas tu minum petang. bile petang aku siap2 nak balik dalam pkl 5:30, dia baru nak setart OT!! nampak x betapa cilanatnyer minah nih!

apa yang dia dah buat kat aku?

boikot aku dalam diam. depan aku tunjuk baik, tapi bile kuor lunch ngan geng2 dia, dia cucuk jarum cakap aku ittew ini. biler ade budak baru masuk, cepat jers racun derang aku bla bla bla. yerlar, aku kalo x suke memang xkan makan ngan orang tue, so, bile ade budak baru aku malas nak joint derang makan, dia racun lar bebudak tue. ini pon aku dapat tahu bile salah sorang geng dia yang buleh berpikir bagitau aku ape dia kate pasal aku. tapi sebab aku x layan, budak tupon joint lar dia sekaki jugak. last2 geng dia jadik besar. aku hanya sorang2, tapi aku x kesah sebab boss mase tue memang sayang aku. hehehe. patut aku hairan, kenapa bebudak 'educated' yang masuk company tue x sampai 2, 3 bulan akan chow, melainkan yang pemalas tahap raksasa dewata pujangga jers yang meneruskan liku2 idop kat company tue. uikks? macam aku termasuk sekali jers? sila abaikan aku yer. huhu. semua resign sebab xtahan dengan pangai manusia xder otak macam tue. kijer x seronok sapa yang nak tahankan.
suke buat cerita pasal aku!
pemalas!! yang nie memang aku xleh tahan. asek nak buli budak2 baru jers. aku kene keje keras nak halang dia.
suke cakap sarcastic dengan aku. aku memang hangin!
kalo meeting suke pas2 kertas sesama derang pastu gelak2. aku x kesah kalo ko nak buat camtue mase boss cakap. nih, everytime aku cakap dengan boss, dia akan buat bende macam nih. mane aku x hangin! lepas tue excited macam cik joyah jakun x penah masuk meeting, sibuk nak cakap tapi ulang balik ape yang boss dah cakap banyak kali untuk menunjukkan kebodohan tahap pak pandir dia!
bodoh x ingat! suker kutuk kawan2 aku sampai benda dia kutuk pon menunjukkan kebodohan dia. konon ko buleh bega2 gambo gune photoshop (yang aku memang pakar!) tue ko dah terel sangat lar tue 'li** kalo cuci gambo musti senget!' oh ya, derang memang suke cakap aktiviti photo editing tue adalah cuci. dah lar ko cakap macam cuci filem gambo kat kedai pastu ko cakap mek lijah edit gambo, jadik senget. woish! sengal! dia edit gambo jadik clear jers, kalo ko dah scan gambo tue senget, senget lar dia. unless mek lijah rajin scan balek @ edit gambo tue! bongok!  

selepas aku dah blah pangai maken jadik (info dari mek lijah ngan tehamana).

datang opis sesuke ati, samer lar time lunch semua, pastu OT melambak sampai dapat lebih dari gaji basic dia.
memang maken malas sebab semua kijer bagi kat orang. nak tukar toner printer pon bleh cakap xtahu. sampai teha cakap 'akak mase akak lahir dulu pon xtau buat ape2, so, belajar dulu nak buat caner'. huish dulu time aku ade sibuk ko nak tunjuk terel padehal kebodohan ko tue kat aku!

pastu malas aku nk ingat yang lelain, yang pasti lepas aku benti lagik teruk pangai dia. sebab tue, ramai dah carik kijer tapi dia stay walopon gaji dia memang dah 'kekal' itu jers sebab disiplin sangat teruk! orang macam nie memang dah tempah tanah kubur kat company tue sebab pemalas! ntah kenapa boss xnampak. bukan x nampak, boss bising jers, tapi bile tengok muke dia, boss macam cair. cair bukan sebab dia cun yer, sebab dia memang x cun, dah tua, muke banyak kedut tapi perasan nampak mude. padehal ko tue kemetot jer, bukan awet muda! mek lijah confident cakap dia memang bomohkan boss kat situ. dan aku memang percaya sebab minah nih memang jahat!

yang paling best haritu mek lijah citer cara dia kene 'tendang' dari company tue sangat sadis. dia kene gantung kerja 10 hari, pastu bagik surat tunjuk sebab kenapa company perlukan dia stay kat company tue. then lepas dia hantar surat, tehamana cakap boss x bukak langsung surat tue, tapi terus 'kick' dia dari company tue. dan yang best hari2 dia datang tunggu kat bawah nak jumpe boss tapi boss x layan. huhu. padan muke ko, padam muke ko. aku memang harap lepas nih, ko x dapat kijer plaks, ko duduk lar kat rumah layan laki mude ko tue! skang nih susah nak dapat kijer. lepas tue laki ko yang makan hasil ko tue tinggalkan ko plaks! wah aku suker. yer, aku memang jahat kalo cakap pasal dia.

see, logic x kenapa aku benci dia? tue baru sikit aku tulis sebab banyak aku luper time nak naip nih. see, aku nih jenis pelupa, kalo ade gaduh ngan orang cepat jer lupe. tapi kalo aku dendam nie, memang orang tue teruk lar. disebabkan 'experience' aku ngan dia nih, kalo setakat kat opis skang nie (alhamdulillah so  far aku ok lagi kat sini) aku bleh buat donno jers, sebab aku penah kene lagik teruk dolu. huhu.

kalo tanye aku dolu aku nak buat ape kat dia ....................

raser nak hemouk jer kepala dia tue


tapi sekarang nie ape yang aku raser ........



No comments: