Sunday, August 15, 2010

Kesakitan & Kelukaan

weekend nie weekend kesakitan. huhu.

papa sudah demam panas on off selama 3 ari. memula dia asek cakap xder pape. lepas petang tue lepas pi bazar (eh eh bukan aku kate xnak pi bazar ke this ramadhan? yer, aku pi tapi just temankan papa pi beli kueh, yang lauk pauk aku masak @ beli kat opis jer sebab murah dan memang dah tau macam mane rasenyer. dan yang paling best bile papa tanya 'nak ape?' aku hanya geleng kepala xnak ape2, x mcm dulu semua aku order. nampaknyer semangat berjimat cermat telah dapat aku semai dalam diri aku), aku rase memang panas sangat dan sabtu malam ahad tue aku pakse papa gi klinik jugak sebab sepanjang ari sabtu tu dia asek tido jers. aku dah risau. so, kami plan ke klinik dekat opis dia, kat cheras, tapi dah tutup plak. terus ke HUKM sebab dah dekat, malas nak pi HKL, + aku gatal mulut cakap pernah dengar orang kata HUKM bagus. jem sungguh malam tue sebab kene lalu downtown cheras yang banyak bazar sempena bulan posa kot.

so kami pon pegi lar HUKM. aku baru tau HUKM nih semi, ingatkan sama macam HKL bayo singgit jers, rerupernyer kene bayo 30 hengget tapi kire ok lar. aku memang risau sebab demam berlanjutan, takut denggi dan kencing tikus jers, sebab kalo lambat trace memang 'piap' lar jawabnyer. erm, mase nih lar baru kite tau, siapa orang tue dihati kita. kalau selalu marah2 tapi skang baru aku perasan betapa papa 'penting' jugak dalam idup aku. aku sangat takut hokeh!

tangan yang kene check darah

muke tensen menunggu sebab no kitorang bermula dari 3, kat situ dia inform no bermula dari 3 kadar menunggu adalah 3 jam. tunggu punye tunggu dekat 2 jam baru kene panggil. tapi trick aku pegi spital malam2 x ramai orang memang menjadi. huhu.

lepas keluar dari bilik doktor, papa tunjuk letter dia kene refer klinik hari isnin. bile aku tanye kenapa, dia sengih2 main2, aku dah risau kalo refer merefer nih confirm kes berat. lepas aku bace surat tue, mane lar aku faham terms2 penyakitkan? lepas tu aku yang risau gaban macam aku yang nak mati esok! lepas tu papa cakap lepas check semua dia clear, kencing manis xde, high blood pressure xde, semua pass kecuali hati dia dah rosak sebab banyak makan panadol. panadol memang teman baik papa. aku pon pelik. bukan panandol buat buah pinggang rosak ker? macam mane plak kait ngan hati? setahu aku kalo hati sangat merbahaya sebab hati mane ade ganti dah? terus aku tertanya2 jantung ngan hati sama ke? eish aku belajar biologi dulupon siap dah terlupa. nanti aku tanyer inchik google. lepas tu dr. bagi vitamin c ngan ubat lain2 tanpa panadol. dia cakap kalo demam lagi mandi jer, jangan makan panadol. aku sangat takut sekarang ini. dan malam tu kami balik rumah dekat pukul 3, sampai rumah dekat pukul 4 aku terus panaskan lauk untuk sahur.

lepas tu kejadian malam tadi. macam biase jojo ade mase macam kene penyakit ape ntah akan lari sana sini, langgar orang jer kalo dia dah naik 'sheikh'. maybe masa nih dia heat kot. selalu aku biarkan jer tapi semalam lepas dia lari laju tue, aku angkat n dukung dia, tenangkan dia. dia ok memula, tetiba dia melompat dari pelukan aku dan secara sengaja @ x sengaja aku pon xtau, terus kejadian berdarah malam tadi. malam tadi sibuk nak cuci luka so, lupe amek gambar, pagi nih baru amek :





masa kejadian, menitis2 darah aku okeh, menunjukkan betapa seriusnya luka nih. lekas2 letak minyak gamat sampai lar arini. xtau ape yang buat dia angin. memang semua kucing jantan macam tue ker @ jojo ade penyakit?

apa yang pasti raye nih tangan aku buruk eh disebabkan jojo ku ittew!!

No comments: