Tuesday, August 10, 2010

Salam Ramadhan

yeayyyy!!! harinih bermula sudah ramadhan. saya suka saya suka saya suka. memang dari dulu saya memang  suka bulan ramadhan. entah kenapa.

maybe sebab buleh diet tanpa telan ayaq liur bile tengok orang makan.
maybe sebab suka pi bazar ramadhan pastu masa berbuka melantak macam esok dah x hidup lagi.
maybe lepas ramadhan akan tiba syawal. tapi terus terang cakap saya memang x suke raya dari dulu sebab bile raye duit saya akan habis. buleh?
maybe dapat pi makan buffet kat hotel2 yang ditaja vendor2. suke suke
maybe buleh shopping sakan macam urang kaya jer lagaknyer.

tapi tahun nie lain. lain lain lain. dengan umur yang sudah bertukar siri ini, dimana dengan jelas nampak kekedutan dan kebulatan dimukeku ini, tahun nih bulan ramadhan nie aku ada azam yang xtau samada bleh berjaya @ x. hehehe.

  • nak jadik sebaik2 manusia dimuka bumi ini.
  • nak full terawih sepanjang bulan ramadhan nie.
  • nak berdiet untuk kurus. grrrr. boleh ka?
  • xnak pergi bazar ramadhan untuk berjimat + masak sendiri lagik sedap.
  • nak buat solat sunat yang x pernah buat sebelum nie sebanyak mungkin.
  • xnak membazir. xnak beli kueh2 dan barang2 yang x perlu.

ok. cukup. nampak macam sikit sajer tapi kejayaan nyer belum tentu lagie. saya berdoa moga2 tercapai. akan update mane yang tercapai @ x. bukan untuk riak, berlagak etc, tapi untuk menilai diri sendiri. tapi yang pasti azam yang satu nie tahun nih x terlaksana iaitu nak full puasa sebulan. sebabnya hari ni saje saya dah x dapat puasa. huhu.

pagi tadi ayah call ingat saya x bangun lagi padahal awal sudah saya bangun walopon saya x puasa. excited 1st day puasa macam tue lar. ayah cakap mak cuba puasa arini, tapi kalau x larat separuh hari saje lar. saya doakan semoga mak dapat puasa penuh seperti biasa. insya allah.

semalam baru plan nak pi terawih sama2 papa tapi x dapat, xder rezeki. sebelum pegi masjid sibuk papa tanyer dah umum ke belum esok puasa? saya cakap, pergi jer lar confirm esok puasa. ntahnyer, skang nie bukannyer macam dulu, excited tengok tb biler nak umum puasa @ raya. masa tue kalo time raya budak2 doa2 esok raya tapi kaum emak2 doa2 biar lar lusa sebab banyak kelengkapan x siap. skang nie memang dia dah kire siap2 yang pasti bile time umum tue memang kita dah tau jawapannyer. hehehe.

tapi walo ape pon azam saya, walo bertambah umur banyak pon saya apa yang pasti puasa pertama jer mesti dah x sabar nak pakai baju raya. kikiki.

No comments: