Tuesday, August 3, 2010

Time To Enjoiyyah @ IBM Innovate 2010

semalam dapat melepaskan diri dari duduk kat opis sampai petang dengan pegi seminar IBM Innovate 2010 di Royale Chulan Hotel. fuyyo. aku sangat jakun dan teruja nak pi macam x pernah pi seminar sebab this year sampai nak puasa dah, nih 1st seminar kat hotel yang aku dapat pi. selalunya setiap invitation aku x dpt pi sebab boss x approved n ade jer halangan. tingat lagi kalo dulu selalu jers dapat pi seminar sebab SA x strict sangat, skang nie, macam susah sikit. unit lain ok jer kalo kosong. uiikk. x puas ati nampak. yer arr dulu tempat n umah aku penuh ngan souvenir2 aku kutip kat seminar2 tapi sejak 2,3 tahun nie sangat kurang. aku memang suke pi seminar yang kat hotel sebab enjoy sangat bleh makan sedap2 banyak ngan kutip souvenir. this year mane2 seminar selain hotel aku x pi. oh ya, this year memang dah kurang seminar yang kat hotel. budget kot.
selain dari tu maybe aku dah busan kije kat sini, aku ingatkan selama nie aku ngan colleague aku (kak ida) jer yang dah tahap buhsan, rerupanya colleague yang lain pon camtue gak. x dapat bayangkan lagik 26 tahun aku nak stay kat sini. nak mintak tukar unit, takut dapat unit yang ahli2 nyer sangat menakutkan ittew sebab so far cume unit aku jer yang OK, eh bukan, sangat OK. nak carik kijer lain, x dapat2 sampai skang. hangin dan berhangin aku sampai skang.
oppss. back to topic. selain dari attend seminar nih, aku register untuk test Rational Certification Test free. so, gi amek arr. tetiba lepas tue tajuk yang aku nak amek x boley plak so terpaksa amek tajuk lain. memula aku xnak amek tapi mamat tue pujuk, dia kate kalo kantoi pon xper, free ape, test tue kalo nak amek 200USD, so aku pon pilih punyer pilih amek lar carik yang ade kaitan ngan SQL sikit2. memang udah dijangka failed!. muwahahaha. ko jawab paper yang memang ko xtau memang lar failed. kikiki. EGL tu language ape, bentuk caner pon aku xtau. email result :

Test Results
_____________________________________
Thank you for using Prometric Prime Testing Systems. Below are the results of your recently attempted test:
=============================================
Name:
Name of candidates company (if provided):
Prometric ID: PR1370253
Test Title: IBM Certified Application Developer - Rational Business Developer Version 7.1
Start time: 8/3/2010 6:28:47 AM (GMT+0:00) (cst)
End time: 8/3/2010 7:47:08 AM (GMT+0:00) (cst)
Passing Score: 60%
Your Score: Fail - 26.67% (16 earned out of 60 possible)

Sorry, you did not pass.


yeayyy! at least yang betul 16 tue sebab aku jawab follo logic kot. kuikuikui. colleague aku terel beb 30 betul! fuh! padehal dia sibuk x faham apa itu EGL. n aku plak, biaser jers, ketawa jer tengok results sebab aku dah biase failed time exam dulu. muwahahaha. sebab tu aku x malu letak result aku kat sini. hehehe.

okeh, ni gambo2 yang dapat aku snap gune hp camera :

selalunya seminar xde hiburan tapi kali nie dia buat kelainan, siap ade persembahan pembukaan. ape yang menarik derang hanya gune music semulajadi gune barang2 terpakai dia ketuk2 jers. sangat creative dan simbolik.















tong sampah sebagai drum .. not bad soundnyer

aktiviti nak kutip souvenir

booth nih paling menarik. sape yang souvenir kene baling bola dalam gelung yang dia pilih pastu jawab soklan pastu amek no baru tahu dapat hadiah ape. adiahnye botol air, tools, pen + pointer, mug dan t-shirt. nak tau aku dapat ape dari sini? nanti aku citer.

geng kami yang gigih kutip souvenir

amoi nih sangat sporting *ayat mengampu okeh!



inilah hasil rampasan haku ... 2 environmental bag, t-shirt, mug, 2 bekas air panas + sejuk, higlighter, small wallet, pen + pointer n pen2 yang aku kutip dari every booth.

eh kat tepi nih ade jer terselit muke cici. kalo tengok 'kemanisnan' muke tue aku percaya ini adalah cici. macam biaser arr kalo aku bawak balik ape2 nak bukak tue musti mika2 nih bz nak tgk same macam ade barang dia jers. muwahahaha.

yang pasal baling bola tue memang lawak. memula derang main dulu sebab aku datang terus soru dulu sebab x breakfast pagi tue. lepas tu colleague aku ajak main tue, dia kate dia dapat bekas air cantik. ade colleague aku yang x dapat. aku yg xtau ape2 nie pegi jer pastu colleague aku nih cakap lar bla bla bla ntah kenapa 1 ape pon aku x faham. cume bile sampai sane, lepas diri dalam gelung, amoi tu tanye nak no berapa, aku follo lar ape yang kawan aku ajar, aku cakap no 3 lepas tu aku baling bola tu termasuk gelung no 1, pastu nasib baik kot, amoi tu tanye aku no berapa tadi, aku terus jawab no 1 sebab dia masuk kat no 1. member aku dah gelak sakan. lepas tue time jawab soklan aku xtau, aku mintak clue. puas amoi tue bagi klue akhirnya aku dapat jawab, pas jawab soklan, amek no mcm lucky draw plak. aku dapat lar bekas air tue. pastu dia kasik sticker tampal kat pass supaya nanti x bole main lagi.
oleh kerana pastu tamak, kitorang try main banyak kali dengan harapan dia x ingat muke, kitorang bukak sticker tue. nih sebab salah sorang member yg x dapat memula tue start buat lepas. 1st main dapat bekas air, 2nd mug. lepas tue dah bz pi makan ngan amek test. aim nak tools ngan tshirt.
lepas tu dah nak balik gi lagik, tinggal lar saki baki adiah. kali nih amoi tue tanye sambil gelak. amoi tu sangat baik. bleh dia tanye aku 'mane sticker u?' sambil senyum2. aku ngan member2 dah gelak sakan. pastu lucky draw bleh aku nak tukar, dia cakap 'u nak ape?' 'i nak tshirt ngan tools' dia cakap 'itu size xl woo. besar. u nak ke?' 'xper i nak' sebab aku memang suke collect tshirt free. 'u nak kasik husband ker?' 'a'ah'. hihihi. terus dia bagi, pastu datang boss derang ingat nak marah, rupenyer tue lar peluang kitorang abeskan adiah derang kat atas meja tue. gelak besar masing2. sungguh buruk pangai, macam budak2. cume tools aku x dapat sebab tu yang last. tshirt pulak aku jer yang dapat sebab memang tu yg last. lepas tue boss amoi tue tengok aku susah payah nak simpan adiah2 tue dalam beg, terus dia cakap 'banyak dapat sampai x muat beg. nanti i kasi u lagi 1 beg' hua hua hua. best best best. sangat best seminar kali nie.

p/s : skang tengah tunggu luck kalo approved dapat external hard disc size 500GB @ 1 TERA. best woo. mase meeting aritu, derang mintak nama sape nak, memula poji gurau2 cakap nak 1 TERAnyer, aku cakap melampau tue, rerupanye memang yang dalam stock size 2 tue. ape lagik aku tetap tamak mintak External hard disc ngan thumbdrive 8GB jugak. huhu. sakang dah pikir macam nak letak dalam tue, n confirm lepas neh PC aku laju berdessup. lalalalala.

No comments: