Sunday, August 22, 2010

Keindahan Ciptaannya

sesuatu yang berlaku ade hikmahnye. yer, aku sangat berpegang pada bende ini. kebelakangan nie, aku kan sangat takut dengan hujan dan angin ribut. sangat takut hokeh!. maybe sebab rumah yang aku duduk skang sangat x strategik + x berkualiti kots. perasaan tue semakin menjadi2 dengan keadaan cuaca yang x menentu nie. ini disebabkan kalo nak hujan atau angin lintang, ceh angin lintang kunun! angin kuat lar, bunyi dia sangat menakutkan okeh padehal umah haku hanya tingkat 7. aku sangat heran kenapa sangat teruk bunyinya atau memang kawasan tu lapang atau tinggi sebab tue bunyi dia kuat dan menakutkan. yang pasti reason aku banyak sangat dosa tue memang dah confirm! hehehe. dulu duduk rumah burung (flat) tingkat 22 pon mase hujan aku bleh steady jer, siap bleh tengok2 luar lagik kalo ade kilat. oh, itu maybe sebab dulu duduk ber3 skang hanya aku seorang, so ketakutan tue terasa dengan angin yang kuat + bunyi pintu macam nak tercabut kene tiup dek angin. so, everytime keadaan angin kuat jers, aku akan selalu tengok luar kalau2 hujan @ ribut. disebabkan habit yang x menjana minda nie, yerlar kalo dah sepanjang mase ko tengok sliding door, tengok tingkap bilik, x ker macam orang giler?

hikmah yang aku dapat skang nie, rupernye aku baru perasan selama nie view dari umah aku sangat cantik pada waktu2 tertentu walopon ditengah2 kesibukan kota (chewwah). selama nie, kalo aku bercuti baru nampak cantiknyer gunung, cantiknya langit tetapi sebenarnya kalau aku betul2 menghargai kurniaan Allah, ya, depan mata aku boleh dikatakan setiap hari amat lar cantik viewnyer. so, aku insap. aku akan lebih menghargai ape yang sudah aku miliki berbanding mengejar ape yang bukan hak aku. cet! ayat macam poyo. kesimpulannyer, aku sudah diberikan segala galanya. bernarlah, DIA akan berikan kita apa yang sesuai dengan kita, kehendak kita tanpa kita sedari. eh, kenapa aku bercakap macam orang nak mati neh? adakah disebabkan faktor usia? ngeh ngeh ngeh. dab beberapa hari nie, bile aku renung kejadian2, dugaan2 yang menimpa aku, family aku, aku baru sedar, kehidupan disana lebih ABADI. yer, semua orang dah tahu, cume aku yang baru perasan bende nie, tapi bagaimana pengisian ABADI itu sendiri pada aku? .........................

suatu ketika waktu nak masuk maghrib di tingkap bilik :






*sila abaikan bayang2 orang sebab aku malas nak bukak tingkap


dan semalam .....







amacam? cantek x? sila cakap cantek! *pakse neh!

No comments: