Saturday, July 17, 2010

Monthly Training - PBS

Jumaat lepas dapat 1/2 day coti sebab pi training bomba sukarela kat hartamas. kali nih kawad tangga. memula aku ingat kawad naik tangga bangunan, rerupenyer care2 nak guna tangga bomba nak naik atas. kalau aku x joint persatuan sukarela macam nie aku xtau pon betapa pentingnya ahli-ahli bomba nih. aku tahu derang nih merupakan orang penting pon lepas cik sikin kasitau aku dia nak carik abang2 bomba sebab derang menolong orang x kire ape pon, walopon aku memang suker tengok movie2 yang berkaitan badan beruniform nih.
yer, tepat sekali. sebelum nih aku cumer suke navy jers sebab nampak macam cool rerupenyer lepas banyak membace dan amek tahu (yer, sebelum nih aku memang pentingkan diri sendiri, xnak amek pusing hal2 lain) semua badan beruniform merupakan orang2 yang patut dihormati kerja mereka. jangan asek nak komen jers (ehehehe .. cakap depan cermin ... kikiki).
tapi macam biase sebab sebulan sekali jer kan, so, kawad aku memang tunggang langgang, sebab kan ingatan aku nih sangat kaputtttzzzz. oh, kawad tangga kali nih cumer lelaki2 yang gagah perkasa jers buat demo sebab sangat bahaya untuk pompuan2 ayu cam kami. kali nih aku terajin plak amek gambo. enjoiiceeeezzzz ....

pegawai bomba tengah tunjuk demo





pegawai bomba tengah bagi taklimat

sukarelawan yang rela pada haritu nak buat kawan nih



eypool sempat pose. kalo ade ramai anggota bomba yang macam eypool sempat kiok orang yg nak diselamatkan tue.

kalau ikutkan kawad yang betul, kene bawak tangga dari atas kete bomba tue tapi disebabkan faktor2 keselamatan kami buat yang dari bawah ni jers. tangga tue berat dia 100kg okeh.

daaaaaa....

No comments: