Wednesday, July 21, 2010

Interview

esok papa ade interview. ntah kenapa aku yang nerbes gilos!!!. sebab utama aku nebes adalah aku dah terhilangkan sijil2 dia. so, malam nie aku kene ajar dia macammana nak bagitahu sijil dia dah ilang. macam lar dia x pandai nak cakap kan.
setelah lama x update resume papa, baru resume n activekan carik kijer balik, dah panggil interview. kire okay lar dalam keadaan susah nak dapat kijer skang nie kan. aku risau sebab aku nak dia dapat kijer kat sini. senang lar, makan gaji every month ade duit. sakit makan komisyen nie. mase dapat banyak senyum sampai belakang sampai segala bende mak nenek nak beli, semua kengkawan yang muncul depan mate nak belanja, tapi bile duit dah abes dok termenung sorang2. itu lar pangai orang2 lelaki yer cik kiah cik gayah. baik sangat kat kengkawan. pastu kalo nak rasuah orang kasik komisyen banyak2 kat orang tue. aku sangat hangin 1 badan okeh. kalo ko kasik dia sikit pon dah besar tuah tau, sebab itu memang kijer dia. yang nie aku memang x faham. maybe sebab tue aku xleh buat marketing. aku sangat kedekut taik idong manis okeh. hehehe. aku doa2 moga dia dapat kerja nie. project lelain bleh dia buat part time jers. hehehe.

yang best bile tengok status jobs yang aku applykan untuk papa (walopon aku pakai taruh jer ape2 position yang aku rase berkait2), ade lar 2, 3 company yang view resume dia 2, 3 kali, so kire lega lar, aku ingat skang nie dah susah sangat orang nak amek orang kijer.



tapikan ......................


bile aku tengok akunyer status, x satu company pon yang bukak resume aku. cessss!!! aku apply 6 kijer semalam 1 company pon x bukak lagik. untuk sedapkan ati aku maybe company tue memang x tengok n pilih lagi, atau maybe kene tunggu lama sikit baru dia tengok .. bla .. bla .. bla ... hermph! hampeh. at least kalo dia ade bukak kire ok lar dari dia x bukak langsung kan. n setahu aku lepas aku masuk company nie, cume 2 kali jer aku kene panggil interview (tapi kantoi!!!!!) dan 1 phone interview (pon kantoi!!!!)  <------- oh yang ini kalo aku dapat musti aku gumbire giler seminggu x makan n lelap mate sebab suke sebab company nih memang aku berangan bercita2 nak masuk sini dari mase zaman belajar lagi. nih kire company yang aku pilih lar yer. yang BERHAD dan MNC sahaja. ekekekeke. poyo n giler berangan x haku? kuikuikui. xper. usaha itu tangga kejayaan. chaiyok chaiyok nana.

tapi aku macam dapat rase cukup susah aku nak dapat kijer sebabnya aku rase skill aku dah tumpul dan bukan in demand termasuk alasan mereka2 ini :

'boleh x kalo we hire you dengan gaji rendah sikit dari gajik skang?'
hehehe. alasan paling lawak. ade ker orang nak tukar keje tempat yang gajik lagik rendah? walopon kijer baru tue bende baru, still xnak gajik bawah dari skang kan? kalo aku sanggup kang saper nak bayo hutang piutang haku yang belambak2 tue? ohh lagi 1, jangan tertipu dengan ayat di atas tue, gaji aku bukan lar banyak pong cume derang nak kasik lagi rendah lagi. tu jers. hehehe.

'i takut u x boleh follo care kitorang kerja yang kijer x tentu mase, x macam tempat u keje skang x bz'
ehwah2. resume aku dah sah2 tulis dah banyak company aku kijerkan, so, aku dah banyak experience kijer sampai pagi pon ade tau. x cayer sila tanyer company2 lama aku tue. dah biaser dah kijer yang ala2 xder life tue. bagi aku hidup perlukan sedikit (yer, sedikit sahaja) sacrife. ko x bleh dapat semua yang ko nak. hehehe.

dan last sekali conclusion yang aku dapat setelah lama berpikir, maybe, maybe, maybe aku telah terkena sumpahan NANA. yer, sumpahan diri aku sendiri sebab dulu aku pernah cakap 'lepas company yang ke - 5 aku akan kijer situ sampai biler2.'. hermph!!! padan ngan muke aku, pandai2 cakap camtue. maner lar tau mase tu malaikat lalu terus dia aminkan. adussss. yang lain2 doa nak jadik jutawan, billionwan xder plak dia aminkan. heheheh.

dulu bile nak apply kijer aku berangan kalo dah kijer dalam 5, 6 tahun macam banyak experience macam senang nak apply tapi bile skang nie, rase macam dah tua plak bile baru nak apply kijer. hihihi.

pastu bercerita tentang hati terdetik tue. aku akui ape yang kita nak, selalu kita akan dapat tanpa kita sedari contohnya aku. memang betul kalo berdoa/detik dalam hati kene jelas/details. sebab dulu aku selalu berangan kalo dapat bf/hubby aku nak sawo matang, perangai macam bapak aku. so, papa (chewah chewah) memang memenuhi kriteria tue, cume x kayer rayer macam mc donald trump mahupun steven tan, sebab aku lupe nak include sekali kayer rayer sebab mase aku berangan tue aku belum lagik bermate duitan macam skang nie. dulu aku cakap dengan cinta still buleh hidup, tetapi ropa2 nyer, kalo ade banyak duit lagiiiiiiiiiiiii bahagiaaaaaaaaaaaaaaaa. hehehehe.  

pesanan penaja : semalam aku sangat marah dan berair mata aku mase baca pasal orang terbangkan keldai. menjerit2 binatang tue ketakutan. cube kalo bayangkan yang buat tue kene camtue. seksa binatang sungguh. syangi lar setiap ciptaan tuhan walopon sebatang pokok kecil!!!. huh emonyer haku.


No comments: