Saturday, July 17, 2010

Kesah di Mc D

arinih aku kijer lagie. cume semalam makan disediakan sebab ramai, arini cume aku ber 2 jer ngan colleague aku, so kami kene carik makan sendiri pastu claim kat boss. aku 'ter' breakfast kat Mc D sebab member aku nih suke minum coffee Mc D nie. tengahari plak tengah plan nak makan ape. boss belanja so mesti lar amek kesempatankan. hehehe.
lepas dah abes makan, tengah nak sedia nak chow balik opis sambil siap2 tapau air Mc D, tetiba ade sorang kakak nie datang dengan penuh bergaya siapa sunglass atas kepala dok tanyer kitorang :



si sengal : adik, boleh x bagi saya apa2, saya x makan lagi, saya lapar.
uikss. ini dah lain ni, bukan mintak duit, mintak makan, maybe memang dia susah, so aku pon kesian, tapi makana semua dah abes.
aku : alamak, saya dah habes makan plak.
sambil mase tue member aku nih dah geleng kepala. pelik plak haku selalu dia nih cukup pemurah. selalu aku angin jers sebab dia suke jer derma kalo ade yang orang buta minta sedekah tue. bukan sebab aku kedekut, tapi sebab aku tau mesia nih sindiket! tapi aku memang kedekut pon. hahaha. tapi pagi nih dia terus buat muka xnak bagi ape2.
si sengal : yerla, awak dah makan, saya belum lagi.
uikss. terkesima aku.
member : xda, xda benda nak bagi.
si sengal : xper lar, kasi seringgit pon xper, saya xde duit nak makan nie.
member : xnak, awak sihat, awak boleh cari kerja kan.
si sengal : yerla, saya tahu tapi rezeki datang dari Allah.
fuyyooo. ayat x hengat!
member : memang lar rezeki datang dari Allah tapi kita kene berusaha.
pastu sambil buat muke bengang terus dia cakap sambil nak jalan. mase nih aku dah ready pandang jers purse kat sebelah takut dia capai. seb baik dia x capai.
si sengal : xperlar, saya tahu awak nie bertopeng jers.
ewah2, dah x dapat nak maki2 kitorang plak. yang peliknya, kat orang lain ko xnak mintak, mintak kat kitorang jer terus blah. giloss arr.

No comments: