Sunday, July 11, 2010

Emo MoDe !!!

yer, sekarang saya sangat sedih. sedih dengan diri saya. saya sekang sering tertanya tanya dan tanya dan tanya di mesia nih rasernye ade berjota orang yang gemoks2. adakah mereka ini mengalami naseb yang sama macam saya? adakah adakah adakah? saya sekang selalu kene ejek/sindir dengan orang keliling saya, baik yang selalu jumpa mahupun baru jumpa. adakah orang gemoks lain juga begitu? saya sangat2 tertekan zahir dan batin!!!. ayat2 seperti :

gemuknye sekarang?
sihat awak eh, xder main sukan ker?
budak tue gemuks macam nana ker? (henaan, cacian, makian yang paling aku xleh terima, sebabnya kalo orang tue gemoks kenapa aku yang jadik ukuran?)
tu lar beza orang makan sikit ngan makan banyak macam nana.
nih nak amek gambo dugong.
aku tengok ko nih dah macam mak orang dah.

sakit x ati korang kalo selalu kene ayat2 henaan dan cacian macam ni? setau seingat aku, aku x ejek pon orang2 gemoks. cume salu doa dalam ati jers jangan jadik cam derang .. :) .. tapi akhirnya jadik jugak. keh keh keh.

dan yang paling sedih hanya baju yang sama aku akan pakai sebab hanya baju tue jerlar yang aku muat. sangat susah nak carik baju n seluar especially suar jeans. jenas zaman skang kalo buleh nak lowered sampai tengah bon*** agaknyer. kalo macam tue for sure memang aku xder size!. sangat sadis. lepas tue kalo ade nak kasik baju2 mesti orang dah tau aku XL (tapi memang salu aku request XL untuk keselamatan :) . hehehe).

aku memang bukan ditakdirkan kurus kering macam kawan2 aku tapi kire boleh acceptable lar kelebaran tubuh badan aku zamn dolu2 berbanding skang nih. skang aku amat tertekan. body selim melim yang paling aku suke masa zaman kijer ngan brother international. mase nih bleh lar dikatakan kurus sebab aku diet, x makan lunch. hanya makan biskut ngan milo jer hari2. gambo ade cume aku malas nak scan. mase tue ade org nak ngorat siap surh aku naikkan sket berat badan. hilang akal ker? tapi skang? ok lar xnak amek beza sangat jauh. cumer beza aku mase memula masuk co skang nih samapai skang bezanya adalah sebanyak 20 kilo!! bayangkan.... meh layan gambo dulu ngan skang (ini hanya gambo2 yang dapat aku korek sahaja, malas nak scan gambo lagik kurus. hhuhu).

Be4 sekarang (-20 Kilo)

mase nih opis lama. mek lijah siap gelar aku 'Hot Babes' lagik. aku selalu tersenarai dalam individu yang 'Tn. Haji' banned atau nyampah nak tengok sebab aku suke pakai hok ketat2 tayang lurah geram bak kate mek lijah. lepas tu kalo outstation beg aku mesti kecik jer dengan kata lain lebey kecik darik beg big boss haku.
x-boss : eh nana, awak bawak beg kecik tu jer ker? mana beg baju awak?
aku : nih lar beg baju saya. pegi 3 hari jer kan?
partner x-boss : beg dia kecik jer *** **** sebab baju dia sumer kecik2, xyah nak pakai beg besor2 mcm beg ko.
yer, mas tue semua baju aku nipis2. jangan harap aku nak packing t-shirt tebal2 macam skang. huuhu.

baju nih skang aku x muat dah. kalo muat pon aku dah malu dah nak pakai sebab nampak segala tayar2 yang berdouble triple tuh! huh!!

nih masa 1st year raya kat company skang.

mas nih pon kire ade shape lagik arr body aku. ita cakap 'dulu masa pegi 1st candat nana kurus lagikan'. yer, itu dulu, so, terbukti memang dulu aku kurus bebanding arinih. banyak gak baju dulu2 termasuk baju kurung pon aku dah x muat. huuhu.
-
-
-
-
-
-
-
-
-

Sekarang (+20 Kilo)

seluar jeans dulu dah memang x muat, bukan setakat nak kancing butang susah macam citer2 dalam iklan2 kat tb, tapi peha pon x lepas.

terpakse bergambo cover babat ku itteww



dan konklusi yang aku dapat biler size haku macam nie :

  • orang selalu kutuk/ejek/hena/kritik.
  • confident level dah kurengsssss.
  • selalu rase sedih dengan keadaan diri sendiri.
  • muker bertambah kembang hidung pon follo tambah kembang (nih memang dah terbukti yer, x percaya, tgk gambo aku be4 n after + gambo juma mase kurus n kembang *ceh!! contoh nak pakai orang cunss sajers!)
  • kalo bergambo mesti nak carik angle yang x namapk triple chin haku neh.
  • kene lupekan hasrat shopping sebab memang confirm xder size kalo sales 50% ke atas tue. memang selalu derang jual baju murah untuk orang kurus sajer.
  • sentiasa menjadi mangsa diskriminasi.
  • sedih biler tengok gambo lame.
  • sedih.
  • sedih.
  • sedih.

kalo dulu aku katekan xperlar, asalkan aku bahagia, biar orang yang kutuk aku tue sakit ati sendiri, tapi kali nih tidak!!!! aku bebetul nak berubah kembali langsing seperti dulu. chewaah!!

nak kongsi ngan korang satu blog yang sangat best, blog yang buat aku bersemangat untuk diet dengan bersungguh2 tanpa mengelat (sebab aku selalu mengelat biler time diet! hahaha). paling best aku baru tau, cili sos lagik tinggi carbo than mayonis? ini sudah bagus, pasnih aku kene pandai bace info kat label makanan, selalu aku bace kalori jers, tapi aku balun gak. hahahaha.

aku try lar buat atkin diet nih. dulu lagi dah tau tapi malas nak follo. biaser arr aku. so, aku nak follo atkin + diet by blood aku. macam x synch tapi aku try tgk, lagipun dah nak puasa, kang baju raye plak x muat. :)

tapi bulan pose adalah bulan paling selalu buat diet aku kaput. kalo x gi buffet opis, balik tetiap ari gi bazar pon macam2 beli. yerlar, kalo every day memang papa akan belanjakan sampai 20 hengget untuk kami beli makan, x ker biler x abes aku jugak kene abeskan?. aku harap plan tahun nih samada aku nak masak jers atau beli hanya 1 makanan sahaja time berbuka. eh eh, aku dah sibuk cerita pasal puasa n raya?

cik nana sila berdoa untuk diri sendiri supaya diet aku nih berjalan lancar dan berjaya.





No comments: