Sunday, April 4, 2010

YeaYYYYYY ... eeehhhhaaaa ...

eh kenapa eh? gumbira sakan ?

yer, akhirnya kemenangan berpihak pada kami. aku suker haku suker haku suker !!!

akhirnya pepatah yang haku pegang 'anjing menyalak bukit, bukit tetap teguh berdiri dengan megahnye walo ape pon si anjeng tu menyalak' telah terbukti keberkesanannyer.. huuhuu.

ni kes kat opis ler ... perkara nie berlanjutan sampai beberapa hari .. bagi aku arini bising, esok bangun pagi dah ok, tapi derang nie kes simpan dendam kesumat ... ade jer email beserta kata2 'nasihat makian' termasuk 'gelaran2' yang menyakitkan ati aku. memula aku rase aku macam berjaya ignore sebab hati aku x rase sakit sangat, tetapi, kita memang x mampu tipu diri. walopon aku cool, tetiba aku rase kaki aku menggigil lepas bace email2 yang penuh berhemah tue. aku pon pelik. maybe tindak balas tue, dah xde kat hati sebab hati aku maybe dah 'kebal', so dia effect kat anggota lain.

and finally hari jumaat kami berjaya, kami memang.. just snapshot email2 ... nasib lar ko .. sape soh pandai2 bagi kami gelaran mr prosedure ... lalalala

mangkok :
Berapa orang ambil tindakan ini, belum semak yang **** buat tengok ada emel dari ****** pula dah ambil tindakan…. Dah dapat SQL statement berebut ambil tindakan ke?.

Ini bahaya ni …. Tak buat prosedur untuk cara bertindak di sana ke?

kami :
Ye betul kak…mmg bahaya kalau keje tak ikut prosedur…

mangkok :
Prosedur betul… Ok …. Tapi pembuat prosedur pun bercelaru macam mana nak ikut ……

kami :
Heh heh..betul le tu.

Nama pun manusia, mana boleh lari dari sifat lalai…salah silap dah tentu…pasal tu wujud pulak sifat pemaaf.
sekian, khutbah jumaat dari Mesjid Selera Duta.

magkok :
Oklah … ikut hang pa … ingat CPNI dua kali je sebulan.

anyway, bukan aku nak tunjok siapa menang siapa kalah, sebenarnya, ape yang aku nak tunjuk, kalau kita rase kita buat benda yang betul, follo prosedur, kita kene firm dengan keputusan yang kita buat walopon kita dimaki hamun, dibenci, bla bla bla ...

xde orang yang nak susahkan orang lain yang mana kesusahan orang lain tu akan menyusahkan diri orang tu balik ...

daaaa...

No comments: