Thursday, April 1, 2010

Takziah Bagi Keluarga Din Beramboi

arwah xde kene mengena dengan hidup aku tapi lawaknya pernah menjadi sebahagian dari sisi sisi kehidupan aku. bila bace kisah sakit arwah, aku tahu dia jenis takut pergi hospital atau anggap sakit yang dia hidapi adalah reneh saja.
tengok, bila arwah dah pergi, baru kita tahu ramai yang mengambil berat atau menyayangi kita, kadang2 even orang tu kita tak kenal. betulla, ada aku bace, kalau kita rase xde orang yang sayang kita, sebenarnya sekurang kurangnya 5 orang terlalu menyayangi kita tanpa kita sedari. begitu juga arwah. menangis2 peminat dia ucap takziah even dia sakit pon ada yang nangis. kalau kita tengok masa hidupnya xde pon cakap dia ramai peminat, banyak komen negatif jer walopon memang kadang2 gurauan dia kasar, tapi dia tetap pernah menghiburkan hati orang. pada pendapat aku, orang yang lawak, menghiburkan hati orang, tapi hanya dia saja tahu hati dia macam mana (macam cakap depan cermin yer). paling sedih, wife dia cakap dia dah plan nak bercuti ngan family lagi. tapi dah ketentuan DIA, DIA lebih menyayangi arwah.
so, kita yang masih hidup (lebih nasihat kepada diri sendiri) luangkanlah masa yang lebih bersama family sementara sempat. sebab tu kalo aku balik kg memang aku selesa duduk rumah jer, x keluar2, walopon asek gaduh ngan mak ngan ayah. hehehe. tetiba rase nak balik kg. huuhu.
duit oh duit sila jatuh dari langit berkepok2 bior gue bleh balik kg every week macam cik mimie (jeles wooo .. kan best kalo aku ade kakak 4 orang, every weeks bleh tumpang derang balik kg. kuikuikui).



cik mimie sila tahan idong anda dari kembang kempis semasa membace cerita ini. (confident jer aku cik mimie bacer...huwahuwahuwa).


kakak2 ku .. dari no 1 hingga 4
.
.
.
dan hasilnya adalah adiknyer
.
.
.
.
.
.
~ aku yang chomelllll ~





daaaa....

1 comment:

haku kayer said...

huhu.. na, akak aku ada 3 org je. sorang lagik abang aku. tambah aku sorang, genap 5 orang.. hahah. tu untung jd anak bongsu hihi