Sunday, April 4, 2010

Kejadian Pagi Sabtu Dimana Pada Hari Itu Aku Bekerja

di pagi sabtu yang hening, jam loceng hp lama aku berbunyi beberapa kali, sampaikan aku dah offkan pon dia still berbunyi, macam dah jem plak jam hp nie. 'aku tau lar nak bangun, yer yer aku tau arini aku kijer'. sambil aku terus terusan bermalas malasan atas katil sebab aku tau jam pukul berapa pada waktu tue. yerlar, xkan ari cuti nak bangun awal same macam waktu kijer hari biasekan? rasenyer dalam 5 lebeh ker 6 lebeh @ 6 lebih ke 7 lebih .. agagaga ...

suddenly ...................................................................................................................................................

POM!!!!! ade mnuyik bende meletup. secara otomatik mataku yang amat liat nak bangun tadi terus terbungkang macam nak terkeluar bijik mate. yerlar, aku kan sensitip dengan menda2 macam ni kan? 1st aku bangun, aku rasa dulu, bangunan aku nih ada rase gegaran ker x? checked, ok. dengar ade bunyi bising x? checked, ok. sebab aku dah get ready nak kuor bangunan kalo ade ape2 terjadikan. lepas tu tetiba tergerak hati nak tengok luar dari bilik aku. aku kuakkan langsir, tu dia ... ade kebakaran, asap kepul2 kat flyover atas roundabout batu caves dari selayang ke batu caves. terus aku dengan kepohnya tengok. asap kepol2 silih ganti ngan api menyala marak. masa tu nak call 999 tapi aku x call sebab hp kene barred. aku terlupa kalo call 999 kan free jerh. cet. lama gak lar kete @ aper2 jerlar sebab aku x nampak kenderaan apa yang terbakar sebab terlindung ngan banner atas tue. dekat tujuh minit gak garu haku dengar siren bomba. n aku rase orang yang call tu musti beri info yang salah sebab bomba tue terpaksa berpusing2 last lawan arah ke tempat kejadian.



api ngan asap kepol2 ....





mereka2 yang berenti dibahu jalan untuk menyaksikan kejadian .. masa nie bomba lawan arus, dari kiri ke kanan ...




api bertambah marak





masa aku sibuk snap2 gambo cici ngan jojo dah buat muke pelik, xtau pelik sebab aku snap gambo atau pelik aku sidai baju awal2 pagi, then aku pon terangkan kat derang ape yang terjadi sambil derang buat muke blur macam faham ...













mereka2 yang jalan sebelah plak nak berenti2 menyibuk tengok ...


last pic aku amek ... kete dah berderet kat belakang ...


xtau mangsa idop @ x, sebab petang tu, dah makan2 ngan sikin ngan mimi ngan dayah, terus x sempat tgk biter terkini. carik2 gak kat paper macam xde jer citer pasal tue, maybe x serius kot. hopefully xde yang maut.

dan pagi tu, aku yang feeling2 malas nak sidai baju terus sidai baju awal2 pagi sambil bzbodi tengok kejadian tue.

sekian saje laporan dari aku ala2 ondscene ... hihihi ..

daaaaa.....

No comments: