Monday, April 12, 2010

Jogging @ Taman Metropolitan Kepong

wah wah wah !!!!

tajuk harini nampak macam menariks. macam aku neh rajen sangat bersenam a.k.a sentiasa mempunyai aktiviti sihat yang berfaedah kan. yang sebenarnya bunyi sajer sangat mengancam j-o-g-g-i-n-g tapi hakikatnya hanya berjalan. jalan dengan laju ok. anyway, tempat yang selalu aku lalu ni sambil tertanya2 best ker kat sini (sebab selalu tengok orang main layang2)? semalam aku on leave tapi petang janji ngan ita nak jogging kat sini sebab nak stamina untuk weekend ni nak pi Fraser Hills untuk program sukarela BOMBA. yer, sila percaya. aku salah sorang sukarelawan bomba, walopon niat sebenarnya joint sebab nak pi aktiviti2 macam ni. hahaha. padehal trainingnyer 1 pon aku x pegi. kikiki. x pergi sebab ade ker training sukarela kene bayar? harus lar aku malas kannnnnn.
ape yang aku nak cerita ni, mende yang xde kaitan pon dengan jogging (sebab xde orang ngorat kan so far .. lalala)..
sementara tunggu ita yang lambat sampai sebab jem, sempat snap gambar nie sebab ade cerita sebalik gambar :

dapat teka x gambar ape yang aku amek nie? memang xleh nak zoom sebab gune camera hp yang memang aku sampai skang xtau kalo nak zoom caner.
:
:
:
:
:
:

jeng jeng jeng

sebenarnya gambar lori kuda. sajer amek jauh2 sebab xnak orang nampak aku amek gambo nih sambil berkata2 dalam ati 'giler ke budak nie amek gambo lori kuda?'

sebenarnya ade kisah disebalik gambo nie which is sampai skang aku akan gelak sampai pecah perut bile nampak lori kuda nie.
ni cerita orang sebenarnya, kisah kak ida. kak ida cerita masa dulu dia keje POS kat dayabumi. tau kan dayabumi tu caner keadaannyer.
sebelum nie dia kijer sebagai konsol (pada yang xtau, konsol ni adalah operator komputer, mereka yang bekerja ikut shift) so, pada waktu tue, dia balik awal pagi dalam pukul 6 kot. masa nie bus dah ade kan. ade satu hari tu dia mengantuk sangat sebab berjaga dari malam ke pagi (aku pon x sure nape hari lain, dia x ngantuk, padehal dah memang dia kijer shiftkan? maybe hari lain dia ngantuk jugak cume x sekritikal haritu). so, pagi tu dia cepat2 lar bersiap nak balik kat dayabumi tue. lepas tu, dalam keadaan mamai dia nampak bus datang. dengan beria2 dia tahan bus guna tangan dia. lepas tu dia hangin sebab bus tu macam xnak berenti. dia pon ape lagi kedepan lar lagi nak tahan bus tue, nak soh benti. bila dah dekat depan mata dia, baru dia tau, bus yang dia tahan tu rupernyer lori kuda. masa tu dia tengok muka driver lori tue macam terpinga2 sambil tersenyum2. lepas tue dia tergelak sendiri. macam mane dia x boley bezakan bus dengan lori kuda. masa dia cerita tue, masa kitorang tengah makan ramai2. terus en. ****** cakap 'kalau saya lar driver lori tue, saya berenti, tanyer, cik ade masalah ker?' memang masa tue amat gamat sekali kitorang dengar cerita neh. ala2 kalah lar cerita lawak apek. lepas cerita kat inchik farez pon dia gelak. masa tue isi minyak kat shell mane ntah, ade lori ni. citer lar kat dia. pastu masa nak balik, dia tengok lagi lori tue. lepas tue dia cakap 'macam mana kak ida x boleh nak bezakan bus dengan lori kuda?' hahahaha.

akhir kata
-
-
-
-
-







daaaaa ...

No comments: