Monday, March 29, 2010

New Hair Style

cerita yang agak lapuk. macam dah berkulat jugak tapi sebab belum update kat blog, nak jugak update. dah lama sebenarnya aku x potong rambut. rase rimas giler dan huduh giler sebab malas nak lawa2 kan rambut walopon haku memang dah lawa. huuhu.

ok masa nak balik kg aritu aku memang dah plan nak potong rambut pendek sebab cuaca sekang amat panas dan juga nak jimat shampoo. so, aku merajenkan diri menyervey (cett!!!) mane2 stylo yg sesuwai dengan bentuk mukerku yang maha bulat ini.

inilah2 pilihan2 ku :


budak salon tu siap gelak aku tunjuk gambar through phones lagik, x tengok pon magazines dia, musti aku 1st customer camnie kot. memang yang nih akunyer pilihan no 1. tapi budak salon tu cakap potong nih cume potong biase, cume kene rajen blow rambut baru bleh jadik mcm nie (ker budak tu yg xtau nak buat) so, dia cadangkan ikut style binik tom kurus nie ... tapi aku memang minat yang nie sebab dia ala2 bob posh beckam tapi versi panjang sikit.



so, pilihannyer adalah follo neh


nih samer lar ngan kat atas cumer panjang sket



lepas tu aku mintak budak kedai buat fringe kat depan macam nie, dia kata x sesuwai ngan muker haku. lagik sekali aku rase macam nak bagik penampar kat budak tu, tapi disebabkan aku sedor tentang bentuk mukaku yg sungguh 'bumi' ni, aku pon ok jer ...



nih akunyer backup kalo x sesuwai jugak ...



then
.
.
.
.
.
.
.
.
.

tada .....






hehehe ... buleh kot tunjuk gambo yang kecik neh ...

memula aku tengok sangat x cantek, ayah cakap x elok n makusu pon cakap nampak muke maken bulat. tapi lepas hari demi hari kat opis neh ade jer yang cakap ok. sebab memula dia xder volume sebab rebondingkan, tapi bile dia dah ade volume baru nampak ok, n ade jugak vendor tanye potong kat mana, dia cakap cantik arr. uiisshhh ... aku hanya senyum puas ati ... walopon x sama macam retis2 tue, tapi aku sesuai dengan potongan neh ...

daaa....

2 comments:

haku kayer said...

na, fringe or bangs sebenarnya leh membuatkan muka kita kecik sket sbb dia frame muka kita.. tgk pd hairstylist gak.. bak kata ko, mgkin budak yg potong rambut ko tu yg kurang pandai kot.. hehehe.

Otak Yang Tak Tersusun said...

yer cik mimie ... pakkal jer mamat tue jambu .. aku yer kan jer lar ... kikiki