Sunday, March 21, 2010

I'm Back!!!!

huish ...

berkurun sudah kurasekan belog ku inni tidak berusik. maybe sebab bz, maybe sebab xde idea, maybe sebab keghairahan nak bercerita xde, maybe sebab hati terluka bagaikan dihiris2 or maybe yg sememang memangnyer confirm adelah MALAS.


banyak sebenarnya nak cerita tapi aku akan cerita sedikit2. cerita yg tgh sibuk aku nak cerita skang adelah perkelahan @ picnic @ camping last week (cuti Maulidur Rasul) pada hari sabtu. selepas berbalas2 email + teruja dengan cerita sikin pi mandi di Chilling waterfall + cuaca KL yang sangat panas sekang neh + dah lama sangat x berkelah, so semangat tue amat berkobar2 walopon beberapa orang jer yang pi (ek elleh sebelum ni pon bukan ramai pon yg pi ... hihihi) , kami plan ke tempat baru Banjaran Sendayu.

lokasi terletak berhampiran sg. pisang, sg. rumput. yer, aku memang x pandai nak mention tapi lebih kepada lupe nama tempat. cuma yang aku ingat, jalan ke sana amat dekat ngan umah haku melalui jalan nak ke bentong gune jalan lama.

memula aku email tanye pasal makanan sumer buat xtau mcm bende tu x penting n mek lijah plak bleh jawab bawak aje lar ape2 yang nak bawak. aku bukannyer ape, kalo pegi mana2 aku suke plan walopon mende tu bukan plan. eh eh ape nih kejap plan kejap bukan plan. maksudnyer, kalo nak berjalan tu bleh jer last minute ajak aku tapi plan perjalanan tue aku mesti nak plan. yerlar, tetambah plak bil hp aku x bayarkan, so aku nak lar email awal2 senang tau nak beli ape nanti. last2 hari jumaat time aku beronggeng ngan cik sikin barulah mek lijah sibuk tanye aku itu ini. maner haku x hangin.

janji jumpe kat area UIA pkl 730 ke 800 pagi. tapi arini haku yg lambat sebab aku masak sardin utk buat sandwich + goreng drummet. lebih kureng 15 minutes aku lewat. heran plak aku bebudak nih cepat plak arini. rerupernye sume xde mende nak masak pagi2. beli siap2. so, lepas nih adalah terbaik untuk masak kat sane, xyah susah2 nak bangun awai pagi masakkan. hehehee.

kali nih aku letak gambar2 jer lar. oleh kerana otak x diasah, so macam kering idea nak bercerita (sebenarnya jalan selamat sebab aku MALAS!!!) ... hehehe

meh2 kiter tengok cerita aritue ...

masa memula sampai ... jalan ke sana agak teruk lar apetah lagik time musim ujan neh sebab dia memang jalan berbatu tanah merah .. kalo x hujan jalan tu ok, so utk kete2 biase ok tapi bagi yg pepandai lowered kete cam haku neh agak hazab lar nak elak jalan dan buleh menangis dalam ati jer biler keteku disagat ... kikiki ...

masa nak sampai ke sini, kene jalan sikit, tanya mek lijah, jauh x? dai jawab "x jauh, seminit jers" ... ok .. jalan punyer jalan, dengan bawak beg n barang rase x sampai2 ... terus aku sound mek lijah ... "weh nih bukan seminit nih dah sekat 5 menit" bleh mek lijah jawab "kalo x bawak brg memang seminit nana, dekat jers, ko kentut pon x sempat" cet!!! cakap lar kalo x bawak barang, n seperti biase aku meneruskan ayat membebel haku "nih kalo lari pon lebeh seminit tau" ... bla bla bla sampai lar kat tempat dituju .. x lar jauh sangat, cumer sebab sebelum neh mek lijah cakap bleh parking bebtul depan tempat berkelah, tu yg haku hangin ... ermmm, hangin sajer cik nana neh!! hehehe ...





sesi mengemas letak barang2 ...



azilah dan sosnyer ...



mek lijah .. satu2 nyer manusia yg haku tengok gigih bersolek time masuk utan ... macam nak buat sesi photoshoot ... keh keh keh



acara menggoreng makanan ...



aku cam bese posing jer lebey ...



mereka2 yang gigih menggoreng ...



natural icebox



mewahkan makanan .. yer kalo mek lijah yg bawak memang "meriah" menu ...



troli azimat mek lijah .. korang penah jumpe orang masuk utan bawak troli? mek lijah satu2nyer orang yang haku jumper ... unique!!!



kawasan kitorang mandi

















setelah pindah tempat ke batu, senang jer lepas makan terus terjun kat sebelah nuuu ...


sesi mandi manda riang ria orang dewasa ...


bestnyer massage ...

shampooo time ....

jeng jeng jeng ... air sungai kat sini jerneh, so bleh nampak ikan keliling kiter ... yang pasti ikan2 neh suker bermain kat bon*** mek lijah .. maybe ade perisa istimewa .. keh keh keh ...


then kami pon feeling ala2 kat pulau bagi ikan makan roti, memula ikan nih takut2, tapi bile dah tau makanan amek ko, banyak ikan makan ... yerlar ikan sungai x macam ikan kat pulau2 yg manja tetiap ari ade orang bagi makan roti .. kire 1st time kot derang dapat makan roti? .. huuhuu ...



aksi2 dalam ayor .. kire jerneh gak arr ayor kat sini ...




kat sini dalam juga yer .. bagi haku yg cumer 153cm neh dikire dalam gak arr ...







kat sini selalu ade kem2 motivasi ... masa aritu derang ade latiahn, so lalu lar bebudak neh mengusung org sakit lalu kat air yg kitorang mandi .. seb baik yg pelakonnyer kurus, kalo mcm haku koyak kot derangnyer pengusung yg dibuat dari baju derang tue .. kikiki ... tapi luper plak nak snap mase tue ... n seperti biase, kalo kualiti gambo parkinson, mek lijah lar yg snap ...


time to balik ... eh kenapa 2 orang jer? yer, yg stay sampai akhir cumer 2 orang jer sebab azilah nak cik ani kene pakse pi kenduri kawen budak opis derang katenyer ...



ok ... daaaaaa ... waiting next trip to Chilling ...




No comments: