Monday, October 19, 2009

Last Day for Da 1st Week ...

ting tong !!!

wah bestnyer .. arinih adalah last day aku berdiet dengan plan soup diet nih. erm... nampaknyer memang x sesuwai dengan gue sebab gue senantiasa lapar dan x sabar nak menunngu hari esok untuk makan sepuas puasnyer .. bleh gituh!!! esok siap dah plan nak ke McD wiff kak Ida yang sampai dah meleleh ayaq liur biler aku ajak pi McD esok. ekekekeke. padahal makanan nih makanan rutin kami jer, but still bleh terliur ehks. sebenarnya hormon merembes yang x ketentuan sebab berdiet yang buat aku mengigau2 nak makan kat McD.
anyway, tu bukan bermakne aku dah give up n nak benti diet .. oh tidak ... sebab hari ini adalah hari terakhir untuk 1st week .. lepas 3 hari leh sambung balik. sekang pon badan dah rase ringan sikit (ceh!! pasan abess!!).
semalam balik aku x naik lif, naik tangga sebab nak try exercise setiap ari dengan naik tangga sahaja. walopon macam xder makne sebab dari level 2 hingga level 7 sahaja, aku raser ok kot dari x buat langsung. semalam balik hampir2 terlupa nak mendaki tangga, tetiba tengah tunggu lif yang agak lambat sebab 1 lif sahaja berfungsi, baru tingat azam baru nak naik tangga bile balik kijer. peh!!! sangat penat beb sebab dah lama x naik tangga lebih dari 2 level...

next week aku akan sambung diet plan yang lain iaitu SONOMA DIET. pada pendapatan aku yang memang x banyak neh, diet nih amat bersesuaian dengan aku sebab x terikat, cuma kene tahu makanan yang perlu dimakan. senarai makanannya adalah seperti :

Almonds

Bell peppers
Blueberries
Broccoli
Grapes
Olive oil
Spinach
Strawberries
Tomatoes
Whole grains

moga2 nest week aku dapat gagahkan diri untuk menjalani ujian diet ini selama seploh hari. sebab untuk drastik, kene buat seploh hari. entah aku tahan ke idok. tapi rasernye bleh sebab diet yang nih bleh makan roti. better lar darik yang nie. hehehehe...

kim hari2 datang opis dok tanyer 'amoi, you okeh ker?' then bla bla bla 'bagus lar you nie. x ngelat2' ... hahaha. paling lawak aku cakap kat dia masa hari kene makan pisang ngan susu aku x raser kenyang pon sebab kim cakap dia sangat kenyang masa makan pisang + susu, siap x abes lagik makan pisang. dan seperti biase aku akan berikan jawapan bodoh. kuikuikui

'eh, kenapa i kenyang meh? you beli pisang besar ke kecik? pisang yang besar tau?'
'pisang kecik jer'
'haiyooo.. patut lar you lapar... hahahaha...'
masa nih en saiful yang dok debelah kim pon gelak sambil cakap 'orang beli pisang montellar'
n aku terus buat muker blur2 bangang nak mampuih. hahahaha. bleh aku pi beli pisang berangan yang kecik tuh. huh!!!

oohhh luper nak citer situasi2 yang berkaitan dengan xtvt dietku ini. masa diet, aku bawak bekal, lepas tu aku memang jenis kalo bekal x suker letak dalam laci sebab macam x best (cet!! padehal laci ko x muat nak letak bekas bekal ko yang segedabak tu cik nana oiii).. so, bos ngan intermediate boss yng datang kat tempat aku sure lar nampak kan?... macam2 ayat seperti berikut aku dengar :

tengok tue, nana makan sayur jer, nak diet ....
eh awak beria2 diet nih nak kawen bulan baper? (aku tanyer caner bleh tau nih? hahahaha .. sajer kasik panassss)
elleh setakat mende2 macam nih saya dah bleh bacer. adik perempuan isteri saya ade 3 orang yang dah lepas kawen, sumer wat camnie biler nak kahwen ...

adekah aku dalam plan ?? hehehehe... cik nana, please stop sengih sensorang macam minah gatal yer - takde maknenyer ... kikikiki.. cume lepas neh kalao orang bertanya aku akan jawab 'dah buhsan, so skang neh nak carik lain. hahahaha' buleh?

lepas tu inchik intermediate boss citer, budak tingkat atas ade sorang tue, masa bulan puasa arituh, turun 10KG, tapi lepas raya naik balik 12KG... rahsianyer?? dia makan Jus Diet Mate 5... oo.. nampaknyer ramai sungguh bebudak opis haku berjaya makan JDM5 neh. aku?? hanya soalan demi soalan sahaja. heheheh.

erm.. kenapa ayat2 aku macam xder mood eh kali ni biler update blog? maybe aku tengah bosan kot. nak citer pasal diet tapi tetiba mood x okay tanpa sebab musabab!...



:: ohhh .. biler lar bodyku nak jadik macam ini ::

relationship antara saya dan inchik fareez seperti tiada penghujung. maksudnyer this week aku jumpe dia tapi amat sekejap. walopon tetiap ari tapi macam xder makne sebab xde berkongsi cerita sebab dia bz yang amats, yerlar last weekend sua rasa di shah alam + kijer2 dia yang memang bz manjang. yer, aku hanya ikut flow, sebab perasaan aku dah x tau nak cakap apa. raser macam xde orang ambil berat, tapi dia stil tanya perkembangan semua, still macam biasa, cumer aku macam raser 'ok, teruskan jerlar'. apabila makin hari makin rase kepercayaaan dah tiada, rasa ada seseorang tapi lonely, makin lama makin rase x cukup kenal. wahai sang lelaki, ketahuilah, kami cumer mahukan perhatian saja dari kalian. tidak banyak. or maybe aku yg memang xkan faham diri dia dan kerja dia dan kawan2 dia. or maybe hormon merembes haku start sudah.

semalam tengok AC? .. artis jemputan adalah intan, haziq (budak ini sangat mengada ngada bagi aku okeh!!! aku suker budak yang petah bercakap tapi kalo perasan nan ado, sangat meluat aku tengok ...) n hans isaac (eh betul ker eja ni? .. lantak arr) .. dulu aku memang x penah minat kat hans ok, tapi sejak dua menjak nih macam best jer kalo bf aku macam hans... hahahaha. yer, aku minat hans sejak kontroversi dia kene tinggal denga erra. i wish i'm lucky as erra. tapi apakan daya, setakat rupe macam aku nih, xdernyer nak dapat bf yang bebtul show dia sayang n caring kat kiter. hans sangat lomantik okeh!.

ada citer lawak. last week inchik fareez cakap kat aku ....
'you, tadi mase makan ade orang puji i, dia kater i hensem'
'ek elleh poyo. yang cakap tu pompuan ke laki?'
'lelaki, budak tu cakap, abang ni hensem lar, muke abang macam husband erra, engku emran'
wekk nak muntah haku. apetah lagik yang cakap tu urang lelaki jugak. motip???




ohh sebelum teluper. petang nih nak call rumah kat kg sebab semalam bibah sms cakap ayah jatuh lagi kat tempat keje. bleh dia call fareez citer ayah jatuh tapi just sms aku. saper anak bapak aku neh? ish ish ish. then bibah tanye fareez nak hantar urut ke klinik? naseb baik inchik fareez arah soh hantar clinic malam tadi. lepas tue bibah call aku, aku tengah mandi, terus dia x call. aku kene call gune public phone (aku raser dah xde org yg gune public phone dah, melainkan haku .. huhuu) sebab bill aku still tertunggak. duit oh duit maner nak carik? hehehehe. nampak gaye dah banyak kali jatuh, ayah memang kene benti keje, lagipun inchik hisman memang dah patut duduk relax jer kat umah, tapi dia yang bedegil nak gak kijer. hopefully lepas neh ayahku yang terchenta benti kijer dan baik semula, xder jatuh2 dah. amiiinnn.

stil terkenang2 ..................................


:: McD oh McD ::



:: gambo untuk memotibasikan diri. agak2 insap x? ::

No comments: