Tuesday, November 3, 2009

~ YeaY ~

~ semalam ari emo sedonia ... arini ari eppy sedonia, but emo semalam akan dibawak sehingga aku dapat kijer lain ... kuikuikui ~

MaK
yeay!!! alhamdulillah mak dah ok. call umah bibah cakap dah ok. dan seperti biase bibah akan senaraikan harga2 barang yg perlu dibeli. huuhu. skang mak minum susu yg DR recommend, Polleney ngan jeli gamat. insya allah bleh sembuh cepat kot. sebab klinik pon bagi ubat untuk tambah daging kat kaki tue. ubat tue murah jer, maybe sebab klinik kesihatan kot. plan nak balik this week sebab nak tengok mak sekaligus settlekan ape2 hal yang patut, tapi x dapat sebab kene keje hokeh! sabtu ahad plak tue. keje sabtu ahad tapi x boleh claim ape2 skang. macam *u*k x? baik aku kijer co cine kalo macam nie.

SeMaLaM
yeay!!! semalam saya gi jogging ngan main badminton dengan opismate. selalu dah derang ajak tapi selalu lupe nak bawak baju, ngantuk nak balik tido lar tapi semalam walopon ngantuk gagahkan diri jugak sebab semangat nak kurus. petang tue siap2 tukar baju, biler nak amek kete baru perasan, kasut lupe bawak!. tapi pegi jer pakai kasut jenjalan. lawak tul. lepas tu kaki melecet sebab kasut x sesuai ngan x pakai stokin. arinih letak kat kete siap2 kasut + stokin 2 lagik. hehehe. hopefully arinih nak gi jogging lagi sekali tercapai. derang suke joging kat Taman Tasik Perdana. memang best jogging kat sini sebab dia ade alat senam sekali and x berebut2 sebab orang x ramai sangat. best best!!. derang memang plan nak gi ari selasa n khamis. tapi aku plan aku nak pi selasa, rabu n khamis. seperti biasa aku ajak kim sekali arr.
kene kuat semangat untuk kurus. tapi mase berpeluh sakan adalah time badminton. best jugak kalo every tuesday lepas jogging main badminton. memang aku suker xtvt yg macam nie dari jogging sebab aku rase lagi banyak kalori kuar time main badminton. petang tue inchik fariz call dia tanye kat mana? aku cakap kat kat Taman Tasik, jogging ngan bebudak opis. dia gelak x ingat. dapat lar release tension biler bersenam nih. dulu waktu aku selalu pegi gym, memang badan sihat dan otak pon rase ringan jer. serius! aku memang tau kebaikan bersenam ni, cumer selalunya nak mulakan tu votamin M sangat lar banyak. masa aku pegi gym dulu, still naik bus kan, aku senang lar nak tolong orang ker, senyum ker, yer aku sendiri bleh tengok perubahan diri. mintak2 lar lepas nih aku x malas lagik.
malam inchik fariz call tanya buat ape dalam pkl 11 lebih. aku jawab 'baru balik umah' dia dengan terperanjatnya jawab dan aku pon x sangka dia cakap macam tue, sebab dia selalu perleceh akukan 'u baru balik? u ni biar betul' aku jawab 'lepas jogging i pegi main badminton plak. kenapa eh?' dia cakap 'u ni nak exercise pon x payah lar teruk2 macam tu sekali, takut i dengar' aku pon jawab ala2 mintak simpati 'i nak kurus u' then dia cakap 'yerla, tapi xkan lar sampai camtue sekali'. haaaa... sayang jugak dia kat aku ehk? hehehehe
sebenarnya aku amat berminat nak joint bootcamp tapi mahaller. kim dah joint. memula ingat nak joint tapi sebab mahal sangat RM299 sebulan, so aku kene gesel2 inchik fareez nanti tanyer dia, dia nak sponsor x? hahaha. pada sape yg x tau bootcamp ni, program ni, adalah senaman ala2 askar. saper tengok desperate housewife tau lar pasal bootcamp ni. aku suker sebab latihan macam ni kene pakse, so nakxnak kite kene buat. dia cuma 1 jam jer sehari. pagi @ petang. 3 times per week. time dia aku bleh follo sebab lepas tu bleh terus pi opis, tapi ongkosnyer tue. huhuu ngeri! act murah sebenarnya kalo nak dibandingkan dengan beli minuman/makanan untuk kurus. hehehe. kim cakap, dia siap ade kene bawak tayar lori. kalau ari ujan, tetap kene buat dalam hujan. bleh dia cerita, ade 1 hari tue, hujan, kim bawak payung, kaler pink lagi hokeh! instructor tu cakap 'miss kim, kita x pakai payung yer training ni' hahaha. kim takut demam kalau kene hujan, tapi x demam pon. yerlar, kalo kiter berdiri statik jer dalam ujan mestilar demam. ni, kiter exercise, so peluh tubuh badan kita dapat lawan air hujan tue. bleh malam tadi dia doa x ujan sebab kalo ujan nanti dia kene basuh baju dia yang penuh dengan lumpur tue. bestkan? macam teruja x dengar citer nih?

No comments: