Friday, November 6, 2009

keterkejutan yg amat sangats = yeay!!!!

~ saya sangat gumbire dan suker .. macam jakun pun yer .. macam menyesal pun yer .. baiknyer saya sebab menyesal ... beruntung inchik farezz dapat saya .. muwahahaha ~
petang khamis, 5 oktober 2009 inchik fareez call. macam biase perbualan adalah bertanya kat mana dan buat ape. sangat bosan okeh asek dengar soklan yang sama dan beri jawapan yang sama sebab saya ni amat jarang bersosial. tapi sebab saya faham love don't need any reason, so saya percaya inchik fareez call saya sebab dia cintakan saya dan rindukan saya (sila muntah darah ijo!!!), walopon tiada bende nak tanye, tanye lar bende yang sama. then bile saya tanyer inchik fareez dia kat mana, dia kata dia kat KLCC ngan partner dia dekat kedai jam. what!!! saya amat allergic kalo dia cakap kat kedai jam. sebabnya musti nanti dia abeskan duit beli jam yang harganya saya boleh melancong dan shopping sakan dibandung selama sebulan!. itu tanda dia ada duit. oh no!. tapi dia cakap kali ni dia follo kawan2 dia jer tengok jam. ok. saya pon amek kesempatan cakap perfume saya dah abes dan memang dah lama x pakai designer perfume, cuma pakai perfume murah cosway + habiskan miniature2 perfumes yang dapat free masa beli perfumes. dia macam malas nak layan saya. tetiba dia call balik lepas beberapa minit.

f : u, i kat kaunter polo ni, u nak perfume ape?
n : eh betul ker u nak belikan i perfume? (sambil dalam kepala dah berderet favourite perfume saya dah listkan - senyum happy)
f : xlar, i tanye jer, sebab i kat kaunter polo ni.
n : i x suker polo. kalo u ade duit u beli lar annick goutal. (senyum lebar lagi yang amat kejisss)
f : mane ade perfume tu kat sini. (lepas tu dengar promoter2 tu bagitahu, saya memang amat tahu kat mana ade perfume ittewww). tu kat isetan lar u, i kat parkson ni.
n : macam tu xperla u, u beli jer la ape2 yang u rase u suker bau. (dalam ati dah doa jangan lar dia beli miracle - saya tidak suke bau itteww).
f : i x nampak pon u, yang ada (sambil dia sebut semua kaunter yg ada kat isetan). u ni beli perfume x glamer. apa ejaannya? i x penah dengar pon.
n : ejaan dia a-n-n-i-c-k-g-o-u-t-a-l. tapi kalau u susah nak carik, u beli creed pon dah ok. kaunter dia sebelah2. (hahaha. lagi kejis permintaan saya). u kata x glamer? i suker lar bau tue.
f : oo nie dia. u nak perfume ape?
n : petite cherrie tapi kalo u bau yang lain sedap, u belilah lain, sebab i x kisah, asalkan u suke bau tue. (sebab AG semua saya suke).
f : mak aihh. rege dia yang 50ml pon RM499.
n : eh dulu i beli RM399 jer. dah naik harga kot.
f : mane ade, u beli yg lain tue. oklar i tengok dulu, tengoklar nak beli ker x?
n : ok. (sambil x mengharap sebab selalunya kalo yg mahal memang saya beli sendirik, x sampai hati suh dia belikan)

lepas tu dia call balik

f : mahalnyer u. sebotol jer dah RM500.
n : memang lar mahal. sebab dia memang specialty perfumes jer. u beli ker?
f : xlar. i tengok jer. x jadiklar mahal.

stop perbualan kat situ. then saya tido petang tue. lepas tu lepas maghrib inchik fareez call lagi, bleh saya tanye, saya mimpi ker @ betul dia tanyer pasal perfume? dia cakap betul cme dia x jadi beli sebab mahal. saya pon ok jer walopon ati berdebar2.

then malam dia datang sambil tersengih2 bawak paperbag parkson kat depan, lepas tu sorokkan paperbag kecik kat belakang. saya terus jer tengok tv. lepas tu dia terus bagi. tadaaaaaa!!!






saya buat muke terkejut (saya memang terkejut dia beli!!!). macam nak nanges!!.



lepas tu bleh saya tertarik nak tengok bag yang lagi 1 tapi dia x kasik. dia cakap client dia punyer.

kalo beli barang jojo mesti sibuk nak tengok jugak!!!


n : i nak tegok jer.

f : x payah lar u tengok orang lain punyer, u tengok resit perfume u jer dah cukup.

n : perfume u beli tu nak kasik kat client laki2 ker pompuan? (dengan penuh raser x puas ati sebab kotak tu lagik besar!!!). naper plak nak kene kasik client perfume?

f : campur2. ade laki ade pompuan. ntah, i pon xtau, zack ngan aie soh kasik. u, u x payah nak curiga lagi lar dekat i, u tengok rege perfume tu, i sanggup beli untuk u, u x perlu curiga lagi dah kat i.

ek elleh bleh dia cakap macam tue? mementang belikan barang, saya x boleh curiga. nih lagiklar saya curiga. then biler pikir balik, yer saya memang x patut curiga sebab kalo menurut dia (nipon kalo dia x tipu lar), saya lar gf dia yang dia beli barang2 mewah. kalo ex2 dia be4 nih jangan harap sebab dia amat berkire orangnya terutamanya dengan perempuan. so, bile ingat balik betapa banyaknyer dia melabur kat saya (walopon hantaran belum lagik.. hikhikhik), saya patut bersyukur. last2 yg perfume lagi 1 tue, dia punyer. dia beli polo black macam gift dapat. sayanyer perfume yg mahal tu, ape pon x dapat. kedekut sungguh promoter tue. sebab tu saya x suke dia belikan perfume, selalu x dapat gift lain2 sebab promoter dah tau mamat ni mesti akan beli.

lepas tu still ngomel :

'u, next time xyah lar beli, i nyesal suruh u beli perfume ni, salu kalo mahal2 i beli sendiri jer. u beli ni, kalo beli beli perfume lain, dapat 2 botol'.

lepas tu sambil buat muke mengejek dia jawab 'tau xper'. cettt!!!

last word - i love him so much!!!!

p/s : sila abaikan format yang tunggang terbalik nih sebab kalau post blog gune notebook kat umah mesti x stabil.

3 comments:

haku kayer said...

wahhh beruntung nyer... tsk tsk.. -enough said - ada nada jeles tak disini? hehhe

Otak Yang Tak Tersusun said...

mimie !! xde langsung nada2 jeles!! failed ...
sebab aku tau ko selalu happy when your friends happy ... hikhikhik .. (penat aku aircond ko nih .. so pandai2 banjer haku kat resto mewah yer) ...
hahaha

haku kayer said...

huhu... yo la tuh. nak banje restoren mewah?? tunggu aku jadi CEO dulu eh.. hahah