Tuesday, June 8, 2010

Ikan Puyu

semalam ade kejadian yang menyakitkan ati. tengah syok2 datang kijer tetiba bace email yang sangat menyakitkan ati gue sepanjang hari. ape yang menyakitkan hati itu biarlar aku simpan di dalam ati yang ade taman nie. cume apabila kita mempunyai pegangan prinsip dan mahu berpegang teguh tentang prinsip kita itu pasti kita diuji dengan 'kejadian-kejadian' seperti 'orang tue walaupun aniaya orang lain tapi cita2 dia tetap tercapai'. yer, aku selalu berdepan dengan situasi itu. kadang2 seronok melihat 'kejayaan-kejayaan' mereka ini. penat lelah usaha mereka membuahkan hasil. kadang2 terdetik dalam hati, usaha itu memang tangga kejayaan walopon kita menggunakan cara yang memang x sanggup aku katakan iaitu k-e-j-i. teringat kata2 x-colleague dulu 'kita memang boleh dapat setiap ape yang kita nak, cume cara yang kita gunakan, samada sanggup @ x'.

cemburu ker nana? nope. sikit pon aku x cemburu kerana itu memang bukan cara aku. cume terfikir, mcm mana kita nak follo benda yang baik kalau benda yang x baik lebih menunjukkan keadaan yang lebih baik? dunia ni x adil kan? nope. donia nan fana ini sangat adil. setiap manusia ade bahagiannyer. baik @ buruk telah ditentukan. cuba bayangkan kalo nak dikire dalam konteks adil mengikut persepsi manusia, semua nak jadi CEO, MD etc, kalau dah adil semua jadik CEO sape nak jadik bibik, sape nak jadik orang kutip sampah?.

lepas tu maybe aura kesakitan ati aku tue terlalu kuat umpama tetiba siling sebelah tempat duduk aku jatuh bedebuk. dia pon sakit ati kot. huuhu. padan muke. kau sorang jer yang gumbire dengan 'kejayaan' kau tu. lalala. bangunan yang dah tua nie pon sedih.

leaking yang menyebabkan siling jadik lembik macam biskut marrie kene celup ngan air teh. uishh sedapnyer. macam2 ayat keluar 'air gunung' lar, 'air ECPI' lar, mementang lar tokey ECPI cuti. paling best 'air toilet kat atas'. huuhu.


lagi 1 siling yang kene air. terus bukak sebelum dia jatuh mcm kat depan nuu.




keadaan tempat tadahan air.


sebenarnya cerita utama nak tanya siapa yang boleh tolong carikan ikan puyu untuk aku bela dalam akuarium. kenapa ikan puyu? sebabnya ikan puyu boleh guna air biasa jer tanpa perlu beli oksigen untuk dia bernapas dan hidup lama x seperti ikan2 cantik lain seperti emas, guppy etc. sila beritahu kalo tahu tempat nak beli. lama2 aku nih boleh bukak pet shop. ek elleh baru nak bela ikan ngan kucing dah budget ko tue vet. kuikuikui.

tentang tajuk dan cerita yang x seimbang jangan dipersoalkan sebab aku memang camnie sebab tue BM aku dapat 3 pon dah cukop bagus. kalo dulu amek paper karangan lepas cikgu tanda mesti markah lebey rendah dari geng2 aku. memang dah dijangka. tapi bile tetiba dapat markah baik aku mesti termenung sekejap lepas tue 2, 3 hari dok pikir caner leh dapat markah tinggi. huuhu. maybe masa tue aku bukan di alam aku sendiri.

daaa...

No comments: